Google Play má už 1,5 milionu aplikací. Většina příjmů pochází z modelu freemium

25. 6. 2014

Sdílet

 Autor: Redakce

Hlášení od analytické společnosti App Annie, jež se zaměřuje na mobilní aplikace, odhaluje, jak dobře se vede obchodu s aplikacemi pro platformu Android. Sami asi tušíte, že stále roste. Nyní v něm najdete již 1,5 milionu aplikací. Objem rostl od července 2013 do letošního června o 60 %. Podobný meziroční skok – o 500 000 aplikací – zaznamenal Google Play i loni v létě.

Tip: Freemium není zdarma. EU chce odlišit aplikace s in-app platbami

Na druhou stranu pořád nejde o úplně oficiální čísla, spíše přibližná. Podobně rostly počty stažení. Lidé si stáhli 1,5× více aplikací v prvním čtvrtletí 2014 než před rokem ve stejném období. Ještě více se zvedl objem peněz, který uživatelé vydají za placený obsah. Když srovnáme první čtvrtletí 2013 a 2014, jde o 2,4násobný nárůst v globálním měřítku.

Taková Brazílie meziročně vyrostla natolik, že předběhla Rusko a bavíme se tak o druhém největším trhu hned po Spojených státech, které počtem stažení výrazně vedou před ostatními. Naopak v objemu plateb vedou Japonci nad Američany, kteří aspoň sebrali druhé místo Jižní Korei.

 

Zatímco neherní aplikace představovaly 60 % z celkového počtu stažení, z her pocházelo 90 % příjmů. Je to o 10 % více než před rokem. K příjmům je důležité zmínit, že na vzestupu je již nějakou dobu model freemium, už jsme se o tom bavili dřív. Základní aplikaci dostanete zadarmo, přičemž pak si pomocí mikrotransakcí dokoupíte nějaký obsah, odstraníte reklamy, dostanete dodatečné funkce atp.

ICTS24

Aplikace založené na modelu freemium tvořily v květnu asi polovinu ze všech stažení. Příjmy z nich ale rostly tak, že už vygenerovaly 98 % ze všech plateb. Točí se v nich velké peníze, zatímco klasické modely ustoupily hodně na pozadí. O prvoplánově placené aplikace už skoro není zájem. Tento trend nepřekvapivě vedou asiaté.

Zdroj: App Annie