Trh s hudebními streamovacími službami je sice mladý, přesto už dospívá. Mnohé služby skončily, ty nejsilnější posilují. Spotify je s 217 miliony uživateli a uživatelkami (z toho 100 milionů platících) jednoznačně v čele, stále však má problém se stabilními výdělky. Vyřeší ho patrně až zdražení. Z trhu se už někteří stáhli, protože pro ně orientace na tento segment nebyla zajímavá. To se týká např. Microsoftu, jehož budoucnost spočívá zejména v cloudu.
Podobně bylo zřejmé, že pro Google bude jeho Play Music spíše marginální služba. Firma se však o její úspěšnosti nerozpovídala. Teď už máme povědomí, neboť Bloomberg na základě vlastních zdrojů tvrdí, že se Google Play Music podařilo prodat 15 milionům lidí, kteří si službu předplácí. S tím povědomím to myslím tak, že v uvedeném čísle jsou zahrnuti také ti, kdo si předplácí YouTube Music, ale i zkušební verze.
Play Music v Česku funguje od října 2013.
Zdroje dále potvrdily, že Play Music je postupně integrováno do YouTube Music. Mluví se o tom už nějakou dobu, zatím však z našeho pohledu žádná změna nenastala. YouTube Music v soudobé verzi je mladou aplikací, jež vznikla před necelým rokem. (V Česku zatím není dostupná.)
Od uvedení ale oslovila 5 milionů nových duší. Ačkoli je 15 milionů abonentek a abonentů hudebních služeb velmi málo ve srovnání s nejsilnějšími konkurenty, pro firnu zvyklou na příjmy z reklamy je oslovení 15 milionů lidí aspoň malý úspěch.
Tip: Kolega Lukáš Václavík do svého tehdejšího článku o spuštění YouTube Music přidal slovníček, kde si můžete oživit, kolik různých hudebních či multimediálních služeb Google provozuje. Navíc se mnohé z nich nazývají podobně.
Zdroj: Bloomberg via Thurrott.com