Hlavní navigace

Google pracuje na cloudovém hraní pro Chrome

25. 11. 2011

Sdílet

Zdroj: Redakce

Pakliže se zajímáte o hry, možná jste slyšeli o službě OnLive. Přes řadu pochybností se o ní testeři vyjadřovali velice pochvalně. Kde vznikly pochybnosti? Někde u inspirace webovými aplikacemi. To znamená, že se všechno děje na serveru a vy používáte pouze prohlížeč jako zobrazovadlo. Přesně na tomto principu staví své základy OnLive. Hra ve skutečnosti neběží ve vašem počítači, ale někde vzdáleně na serveru. Vy prostřednictvím klienta přijímáte pouze obraz, proto ani nepotřebujete kdovíjak výkonný stroj.

Díky tomu můžete i na levném počítači (nebo i jiném zařízení) hry náročné na výkon procesoru a grafické karty. V podstatě se od vás vyžaduje jen přístup ke kvalitnímu a rychlému připojení. Připojení je často zpochybňovaným prvkem, protože připojení podle názorů některých zdaleka není tak rozvinuté. Alespoň v Česku ne. Přesto se ozývají veskrze spokojené reakce, které OnLive mnohdy vyzdvihují jako budoucnost hraní.

Google se o hry zajímá docela dlouho, ale teprve nyní opravdu šlape na plyn, protože pracuje na podobné cloudové službě. A tato společnost rozhodně má sílu cloudovému hraní naučit veřejnost. Chrome v začátcích příštího roku získá nativní podporu gamepadů, webových kamerek a mikrofonů. Streamování zprostředkuje open sourcová videochatovací služba WebRTC, jejíž technologie se dají použít i pro streamování her.

MMF24

Technologie Googlu nestačí, ke konkurenceschopnosti bude muset zapracovat na získání zajímavých titulů do katalogu, protože především hry samotné nakonec přilákají pozornost uživatelů. Bez nich bude Chrome jen prohlížečem s prázdným katalogem her, velkým potenciálem a programem, který připomíná operační systém.

Zdroj: The Verge