Nejcennější značkou světa býval od roku 2011 Apple, podle společnosti Millward Brown se však na zpátky vrchol vyhoupl Google. V žebříčku 100 Top BrandZ pro rok 2014 Google vyšvihla na první místo hodnota značky, která činí 158,8 miliardy dolarů. Vyrostl tak o neuvěřitelných 40 %. Apple na druhém místě nicméně nemůže být považován za chudého příbuzného.
Nakousnuté jablko bylo ohodnoceno na 147,9 miliardy dolarů. Firma zaznamenala 20% pokles. První čtyři pozice ovládají giganti z odvětví informačních technologií. IBM je se 107,4 miliardami na třetím místě, zatímco o 29 % rostoucí Microsoft skončil s 90 miliardami na místě čtvrtém. Až za ním najdete McDonald, jehož hodnota je odhadována na 85,7 miliardy dolarů.
Oproti předchozímu roku značky všech kategorií rostly o 12 %. Stovka nejhodnotnějších značek světa má již celkovou hodnotu 2,9 bilionu dolarů. Facebook je jedenadvacátý, s tím, že zaznamenal druhý nejrychlejší růst směrem vzhůru – myšleno v žebříčku. 68 % je každopádně skvělý výsledek.
O nejvíce příček poskočil Amazon, který se díky 41% růstu propracoval do první desítky. Amazon je ohodnocen na 64,3 miliardy. Žebříček se všemi sto značkami naleznete na webu Millward Brown formou dokumentu PDF.
Zdroj: Millward Brown