Google přeskočil Apple, který ho před pár lety obral o titul nejhodnotnější značky světa

21. 5. 2014

Sdílet

 Autor: Redakce

Nejcennější značkou světa býval od roku 2011 Apple, podle společnosti Millward Brown se však na zpátky vrchol vyhoupl Google. V žebříčku 100 Top BrandZ pro rok 2014 Google vyšvihla na první místo hodnota značky, která činí 158,8 miliardy dolarů. Vyrostl tak o neuvěřitelných 40 %. Apple na druhém místě nicméně nemůže být považován za chudého příbuzného.

Nakousnuté jablko bylo ohodnoceno na 147,9 miliardy dolarů. Firma zaznamenala 20% pokles. První čtyři pozice ovládají giganti z odvětví informačních technologií. IBM je se 107,4 miliardami na třetím místě, zatímco o 29 % rostoucí Microsoft skončil s 90 miliardami na místě čtvrtém. Až za ním najdete McDonald, jehož hodnota je odhadována na 85,7 miliardy dolarů.

 

Oproti předchozímu roku značky všech kategorií rostly o 12 %. Stovka nejhodnotnějších značek světa má již celkovou hodnotu 2,9 bilionu dolarů. Facebook je jedenadvacátý, s tím, že zaznamenal druhý nejrychlejší růst směrem vzhůru – myšleno v žebříčku. 68 % je každopádně skvělý výsledek.

O nejvíce příček poskočil Amazon, který se díky 41% růstu propracoval do první desítky. Amazon je ohodnocen na 64,3 miliardy. Žebříček se všemi sto značkami naleznete na webu Millward Brown formou dokumentu PDF.

bitcoin školení listopad 24

100 Top BrandZ

Zdroj: Millward Brown