Vypadává vám doma Wi-Fi? Možná za to může Google [aktualizováno]

18. 1. 2018

Sdílet

 Autor: Skitterphoto / Pixabay

Aktualizováno 18. 1. 2018

Google už chybu uznal, příčina je skutečně taková, jako zjistili experti z TP-Linku. Postihuje uživatele s Androidem a zařízením s podporou Castu (Chromecast, Android TV, Google Home). Opravu vydal dnes (18. ledna) skrz Služby Google Play. Není tedy závislá na aktualizaci Androidu ani systému v routerech.

Původní článek z 16. 1. 2018

Největší výrobce zařízení s Wi-Fi na svém webu reagoval na kritiku uživatelů, kteří si stěžují, že jim od loňského podzim doma často vypadává síť. TP-Link situaci prověřil a zjistil, že chyba nakonec není na jeho straně, ale nejspíš se týká novějších verzí Androidu a aplikací od Googlu.

Problém údajně spočívá ve funkci Cast, což je streamovací protokol, který slouží ke komunikaci mobilu a Chromecastu, Android TV nebo reproduktoru Google Home. Ta využívá Multicast DNS, jež v okolí vyhledává produkty, s nimiž by mohl mobil komunikovat. MDNS se používá také ve Windows k zjištění dostupnosti síťových tiskáren, u Applu (Bonjour) pro vyhledávání různých síťových zdrojů apod.

Google Chromecast 2 Google Chromecast 2

V Androidu to teď podle zjištění TP-Linku funguje tak, že Android každých 20 sekund zašle pár packetů, aby s dostupným Chromecastem a spol. zůstal stále ve spojení. Problém prý nastane, když se telefon uspí a následně po čase probudí. To najednou může poslat i více než 100 000 packetů vysokou rychlostí a zahltit tak síť (takový domácí útok typu DOS – denial of service). Čím déle telefon spí, tím více packetů se zašle. Mobil se kvůli chybě evidentně snaží dohnat veškeré kontroly z doby, kdy spal.

ICTS24

TP-Link chybu vyřešil u vybraných routerů aktualizací firmwaru. Ty by lokálnímu DOS útoku měly odolat. Problémem už se ale začal zabývat i sám Google. Oprava na jeho straně bude samozřejmě rozumnější a pro uživatele jednodušší.