V následujících dnech Google změní podobu svého vyhledávače. Nejdříve upraví mobilní verzi, později i tu desktopovou. Novinka je – zdá se – pouze jediná, a navíc poměrně malá. Firmě přesto stálo za to o ní informovat dopředu. Google uvádí, že chce ve výsledcích zvýraznit původ informace. Tedy web, na který vede odkaz.
Dosáhnete toho tím, že modrý nadpis již nebude v bloku jako první, ale nad něj se přesune URL nebo připravená drobečková navigace a ve stejném řádku nalevo bude také favicona stránky. URL/navigace navíc nebude zelená, nýbrž šedá.
Od Googlu může zvýraznění původního webu být malou náplastí nad nářky evropských vydavatelů, že jejich zprávy nejsou ve výsledcích vidět. Výrazněji prý také odliší to, že odkaz je zaplacený (tj. reklamní). Firma ale má evidentně i další plány. Zmiňuje, že nový design ji pomůže zvýrazňovat nové obsahové formáty jako podcasty apod. a že teď bude moci do výsledků přidávat nová tlačítka nebo různé náhledy. Konkrétní ukázku ale nezveřejnil.
TIP: Google připravuje nový překladač. Bude mluvit vaším hlasem
Větší viditelnou proměnou prošel Google na konci loňského roku, což firma paradoxně nechala bez komentáře. Nasazený „Material Design“ stránku provzdušnil. Šedý podklad záhlaví okna s vyhledávacím polem a záložkami Vše, Obrázky apod. najednou byl jako zbytek stránky bílý. Vyhledávacímu poli zakulatil rohy. A ve výsledcích Google zvětšil řádkování, takže na stejné ploše bylo rázem méně informací než dřív. Viz první dva snímky v galerii.
Zdroj: Google