Co EU vadilo konkrétně?
1. Zvýhodňování vlastních výsledků
Kromě obecného (horizontálního) vyhledávače má Google i řadu jiných služeb a specializovaných (vertikálních) vyhledávačů, například vyhledávač hotelů, letenek, počasí, produktů apod. EU vadí, že vlastní služby ve výsledcích upřednostňuje oproti konkurenci, jsou tedy úplně nahoře. Také zmiňuje, že jsou i jinak graficky znázorněné. To se zřejmě týká právě počasí nebo letů, neboť takové výsledky zobrazí přímo, viz screenshot.
2. Zneužívání cizích dat
Google prý ve svých výsledcích bez povolení kopíruje obsah ze stránek svých konkurentů. Například přímé zobrazování uživatelských recenzí ve vyhledávači hotelů či restaurací.
3. Monopol na reklamy
Google můžete využít jako lokální vyhledávač pro vlastní web, jenže ve výsledcích jsou pouze reklamy od Googlu (AdSense), vaši inzenrenti mají smůlu.
4. Nepřenositelnost inzertních kampaní
Reklamní systém AdWords nesplňuje nároky EU na interoperabilitu. Tedy vytvořené kampaně nejsou přenositelné do jiných obdobných systémů (třeba Microsoft adCenter, český Sklik, AdFox apod.).
Podle Financial Times má být dohoda nakonec vztažena ještě na mobilní vyhledávání. Že by Google plánoval nějaké ústupky, ale zástupci firmy nepřiznali. Pouze tvrdí, že jsou s Bruselem stále v kontaktu.
Na Google si kvůli dominanci na webu stěžoval paradoxně i sám Microsoft. Spory jsou kromě EU vedeny i v USA, Jiřní Koreji a Indii.