„Buďte u toho, když Google představí svou vizi budoucnosti hraní,“ láká ukázka na chystanou prezentaci, která proběhne v úterý 19. března od 18:00 na Game Developers Conference. Co přesně Google v San Francisku odhalí, nevíme. Několik oficiálních i neoficiálních vodítek ale máme.
Firma již od roku 2016 připravuje vstup do herního byznysu, což loni na podzim sama připustila, když odhalila Project Stream. Stejně jako GeForce Now nebo PlayStation Now umožní streamovat hry ze vzdálených datacenter, takže hráčům bude stačit nevýkonný počítač či mobil, aby si mohl zahrát největší pecky. Američtí betatesteři si tak loni mohli vyzkoušet Assassin’s Creed Odyssey i na Chromeboocích, které rozhodně nebyly stavěny jako herní mašiny.
Je velmi pravděpodobné, že Google na GDC oznámí další informace, možná i dostupnost a cenu služby. V minulosti se navíc šuškalo o tom, že firma chystá vlastní konzoli s kódovým označením Yeti, kterou půjde připojit k televizoru. Spíš než konzole typu XO nebo PS4 to ale klidně může být maličká krabička ve stylu Chromecastu, která bude jen přehrávačem, k němuž se připojí herní ovladač.
Google Stream
U amerického patentové úřadu si již firma nechala zaregistrovat nový gamepad, který tvarem připomíná ten z Xboxu, ale rozložením prvku je podobný spíš DualShocku pro PS4. Na konci letošního února se na stejném úřadu objevila i přihláška k registraci ochranných známek Project Stream a Google Stream, jak by se služba mohla ve finále jmenovat. Těch si nevšimla ani zahraniční média, přitom možná odhalují další podrobnosti.
Trademarky ke Streamu totiž pokrývají dvě oblasti. Jednak online hraní bez nutnosti stahovat software a jednak službu, kde se budou uživatelé scházet a chatovat. Google Stream tedy může být celým ekosystémem, kde půjde hrát, sledovat ostatní hráče a o hrách se také bavit.
Není tajemstvím, že se Google v minulosti pokoušel získat Twitch, ale nakonec jej přeplatil Amazon. A tak nakonec začal budovat herní komunitu na YouTube Gamingu. Jeho nová služba to může celé zastřešit. Není těžké si představit, že pokud z jednoho místa streamuje k samotnému hráči, který má v ruce ovladač, ze stejného místa může rovnou poslat obraz a zvuk k fanouškům, kteří jej při „let's playi“ sledují.
Velkolepé plány Googlu však může zhatit konkurence. Do streamování her se totiž pouští i Microsoft nebo Amazon a tyto společnosti už herní ekosystémy mají. A k tomu vyvíjejí i vlastní hry. Na toto pole Google zatím nevstoupil.
Nová posila
Novou viceprezidentkou (bez uvedené divize) Googlu se stala Jade Raymond. Kanadská vývojářka je jednou z nejznámějších ženských tváří herního průmyslu. Začínala v EA, kde pracovala ma The Sims Online. Pak přešla Ubisoftu, kde se coby producentka dohlížela na vývoj prvních dvou dílů série Assassin's Creed a Watch Dogs. V roce 2015 ale Ubisoft opustila a vrátila se do EA. Tam ale další úspěšné zářezy nepřidala. Se studiem Visceral Games (stojí za Dead Space) připravovala novou velkou hru ze světa Star Wars, ale tu letos EA nakonec zařízlo. Jade Raymond tak opět změna tým a od března je v Googlu.
Jakou přesně pozici tam bude zastávat, ovšem nevíme. Osobně si nemyslím, že by uvnitř firma zakládala herní studio. Pravděpodobně bude řídit herní divizi a celý Google Stream. Jasnější to ale bude až po pondělní keynote na GDC.
https://twitter.com/ibjade/status/1105602638517669889
Google mimochodem v souvislosti s Projectem Stream nemluvil o využití na mobilech a tabletech, test probíhal jen na PC, Macích a Chromeboocích. Dvě miliardy aktivních smartphonů je ale příležitost, kterou si jistě ujít nenechá. Včera vydaný Android Q totiž obsahuje nový režim Wi-Fi s vynuceným vysokým výkonem, který má zvýšit rychlosti a snížit latence. Google explicitně zmiňuje, že se to bude hodit hlavně ke streamování her.