Google udělal důležitý ústupek. Konkurenčním cenovým srovnávačům dá stejný prostor jako vlastní službě

29. 9. 2017

Sdílet

 Autor: Skitterphoto / Pixabay

Evropská komise v červnu vyměřila Googlu rekordní pokutu ve výši 2,42 miliardy eur kvůli zneužívání dominantního postavení na trhu s vyhledávači. Komisi vadí, že firma zvýhodňuje vlastní cenový srovnávač Google Nákup integrovaný v obecném vyhledávači, a zhoršuje pozici konkurenčním srovnávačům. Google s verdiktem nesouhlasí, proti pokutě se odvolal, ale na nápravě začal pracovat.

Ve středu firma oznámila nový reklamní formát, který dovolí konkurenčním srovnávačům soutěžit v aukci za rovných podmínek o prominentní prostor ve výsledcích vyhledávače.

Momentálně ještě zřejmě nikdo žádnou pozici nevydražil, ale Nákupy již mají novou podobu. Při vyhledání produktů se kromě názvu, ceny a cílového obchodu objevil i nový řádek „Z webu Google“. Na stejném místě bychom v budoucnu mohli vidět Heuréku, Zboží.cz nebo náš sesterstý web CoChceš.cz.

Nová podoba Google Nákupů Nová podoba Google Nákupů