Evropská komise v červnu vyměřila Googlu rekordní pokutu ve výši 2,42 miliardy eur kvůli zneužívání dominantního postavení na trhu s vyhledávači. Komisi vadí, že firma zvýhodňuje vlastní cenový srovnávač Google Nákup integrovaný v obecném vyhledávači, a zhoršuje pozici konkurenčním srovnávačům. Google s verdiktem nesouhlasí, proti pokutě se odvolal, ale na nápravě začal pracovat.
Ve středu firma oznámila nový reklamní formát, který dovolí konkurenčním srovnávačům soutěžit v aukci za rovných podmínek o prominentní prostor ve výsledcích vyhledávače.
Momentálně ještě zřejmě nikdo žádnou pozici nevydražil, ale Nákupy již mají novou podobu. Při vyhledání produktů se kromě názvu, ceny a cílového obchodu objevil i nový řádek „Z webu Google“. Na stejném místě bychom v budoucnu mohli vidět Heuréku, Zboží.cz nebo náš sesterstý web CoChceš.cz.