Hlavní navigace

Google ve vyhledávání nadále zcela drtí ostatní

1. 9. 2009

Sdílet

 Autor: Redakce

Podle posledních čísel společnosti comScore, která se zabývá měřením návštěvnosti, provedli v červenci internetoví uživatelé na 113 miliard hledání. To představuje více než 40procentní nárůst oproti stejnému období v roce minulém. Pokud zapojíme trochu matematiky, zjistíme, že to představuje každou sekundu téměř 2,7 milionů požadavků na vyhledávače.

Lidé zkrátka něco neustále hledají a nejčastěji k tomu využívají internetový vyhledávač Google. V celosvětovém měřítku totiž na trhu zaujímá 67,5procentní podíl. Za červenec tedy zpracoval 76,7 požadavků na vyhledávání. Druhé místo pak zaujímá Yahoo! s podílem 7,8 procent (na americkém trhu je to více než dvojnásobek) a třetí se umístil čínský vyhledávač Baidu se 7 procenty.

Baidu má totiž v Číně, ještě více než Seznam v Česku, stále převahu na trhu, což obě země v globálním měřítku staví do role podivínů. Nikde jinde (mimo Ruska) totiž Google zatím překonán nebyl. Podle jedné analýzy comScore je to způsobeno především jakýmsi návykem uživatelů, kteří zkrátka o tom, přes co budou vyhledávat, nepřemýšlí a podvědomě volí Google.

Právě z tohoto důvodu mají konkurenti velkou nevýhodu a do nepříjemné situace to staví i softwarovou společnost Microsoft. Ta totiž nedávno uzavřela strategické partnerství s Yahoo!, jehož hlavním cílem je právě útok na dominantní Google. Navíc představila svůj nový vyhledávač Bing, který by měl přilákat nové uživatele.

Částečně se to daří, Microsoft zaznamenal v červenci meziroční nárůst požadavků na vyhledávání o 41 procent (jeho podíl činí necelá tři procenta a to ho staví na čtvrtou příčku), Google však s 58procentním meziročním nárůstem vede a upevňuje svou pozici. Dvě procenta v případě Yahoo! jsou pak zcela zanedbatelná.

ICTS24

Rekordmanem je z tohoto pohledu ruský vyhledávač Yandex, který se může chlubit 94procentním nárůstem (zaznamenal 1,3 milionů požadavků), díky čemuž se dostal do první desítky nejpoužívanějších vyhledávačů. O něčem podobném si však zatím Microsoft může nechat jen zdát, Bing sice uživatele zaujal, ale zatím ne dostatečně výrazně. Boj na poli vyhledávání však rozhodně není u konce. Čísla z amerického trhu totiž ukazují, že masivní reklamní kampaň dokáže své. Bing tam využívá už téměř 10 procent uživatelů.

Zdroj: The Wall Street Journal