První obrázek prozrazuje šest hlavních kategorií: počítače, vzdělávání, jídlo, zdraví, koníčky a opravy. Určitě vás teď napadají desítky možností, jak vzdálenou pomoc využít.
Možná si vzpomenete, že už před dvěma roky chtěl Michael Dell využít hangouts jako zákaznickou podporu pro svou firmu. Tehdy jsme byli skeptičtí, protože funkce byla ještě neúplná. Teď už ale Hangouts mohou využívat komerční stránky, síť je přístupná všem, avšak jen těm, kteří mají Google+. Což by nemusel být velký problém, jenže firmy by potřebovaly takovou podporu mít na vlastním webu, ne v prostředí cizí sítě.
S Helpouts by se to mohlo změnit, ale zatím toho víme příliš málo. Z uniklých obrázků ale tušíme, že například ve vzdělávacích kurzech mohou fungovat pravidelné lekce. Helpouts jsou zdarma i placené (přes peněženku Wallet). Zároveň je to způsob, na kterém by mohly vydělat tři strany. Jedni uživatelé by dostali službu, kterou chtějí při pomoci s problémy. Druzí by mohli vzdáleně pomáhat, učit a vydělávat. Jen si představte tu armádu živnostníků, kteří by pracovali pouze doma u počítače. No a vydělávat na provizích bude i Google, vedlejším účinkem pak bude navýšení počtu uživatelů.
Helpouts možná vypadají nenápadně, ale je to rozhodně velká věc, pokud Google tento nápad správně uchopí.