Helpouts: Google prý chystá komerční hangouty pro vzdálenou pomoc a učení

25. 7. 2013

Sdílet

 Autor: Redakce

Google podle magazínu TechCrunch interně testuje novou službu Helpouts, kterou si představte jako komerční alternativu běžných hangoutů (setkání). V nich se bavíte s rodinou, přáteli nebo kolegy z práce. Helpouts by vás ale měly spojit například se zákaznickou linkou operátora, učitelem matematiky nebo kurzem vaření. Na zveřejněných snímcích je i vidět, jak by novinka mohla vypadat.

Google Helpouts Google Helpouts
Google Helpouts

První obrázek prozrazuje šest hlavních kategorií: počítače, vzdělávání, jídlo, zdraví, koníčky a opravy. Určitě vás teď napadají desítky možností, jak vzdálenou pomoc využít.

Možná si vzpomenete, že už před dvěma roky chtěl Michael Dell využít hangouts jako zákaznickou podporu pro svou firmu. Tehdy jsme byli skeptičtí, protože funkce byla ještě neúplná. Teď už ale Hangouts mohou využívat komerční stránky, síť je přístupná všem, avšak jen těm, kteří mají Google+. Což by nemusel být velký problém, jenže firmy by potřebovaly takovou podporu mít na vlastním webu, ne v prostředí cizí sítě.

 

ICTS24

S Helpouts by se to mohlo změnit, ale zatím toho víme příliš málo. Z uniklých obrázků ale tušíme, že například ve vzdělávacích kurzech mohou fungovat pravidelné lekce. Helpouts jsou zdarma i placené (přes peněženku Wallet). Zároveň je to způsob, na kterém by mohly vydělat tři strany. Jedni uživatelé by dostali službu, kterou chtějí při pomoci s problémy. Druzí by mohli vzdáleně pomáhat, učit a vydělávat. Jen si představte tu armádu živnostníků, kteří by pracovali pouze doma u počítače. No a vydělávat na provizích bude i Google, vedlejším účinkem pak bude navýšení počtu uživatelů.

Helpouts možná vypadají nenápadně, ale je to rozhodně velká věc, pokud Google tento nápad správně uchopí.