Hovory na Silvestra znovu porazily SMS, ale stejně jich bylo méně

4. 1. 2012

Sdílet

 Autor: Redakce

I na Silvestra všichni operátoři zaznamenaly pokles hovorů a zaslaných SMS zpráv. Dle tiskového mluvčí Vodafone, Miroslava Čepického, za to mohl především fakt, že Silvestr připadl na víkend. Stejně jako o Vánocích se ale opět zvedl objem přenesených dat. Smartphony se prostě dostávají ke slovu.

O2

U O2 měli velký smutek především z počtu uskutečněných hovorů, kterých oproti roku 2010 kleslo o 17 procent (na 19,2 milionu). U SMS zpráv to bylo trochu lepší, i tak žádná sláva. Pokles činil 3 %, zasláno bylo 10,7 milionu zpráv.

Největší špičku zaznamenalo SMS centrum v poslední hodině roku 2011, kdy bylo odbaveno téměř 1,7 milionu textových zpráv.  „V průběhu nejzatíženější minuty přesně o půlnoci bylo zpracováno 35 039 SMS zpráv,“ upřesnil Hany Farg, tiskový mluvčí společnosti Telefónica Czech Republic. První hodina po půlnoci patřila naopak špičce volání.

T-Mobile

I náš druhý operátor si pohoršil. Ten poslední den v roce zaregistroval 20,8 milionů hovorů (pokles o 5,5 %) a 15,3 milionu SMS (pokles o 3,23 %). Jako jediné si opět přilepšily MMS na 200 000 (nárůst 1,85 %) a samozřejmě také přenesená data.

bitcoin školení listopad 24

„Nejvíce se zákazníci činili v první hodině po půlnoci, kdy bylo v síti T-Mobile zaznamenáno více než 2,8 milionu volání. V éteru bylo nejživěji během prvních patnácti minut nového roku, kdy bylo spojeno přes milion hovorů,“ uvedl mluvčí T-Mobilu Jiří Janeček. Špička SMS nastala mezi 0:15 a 0:30.

Vodafone

A náš třetí operátor je na tom úplně stejně. Počet hovorů u něj ale procentuálně klesl nejméně, „pouze“ o tři procenta (na 10,7 milionu uskutečněných hovorů). SMS poklesly o 5 % na 10,54 milionu. Zato na MMS si Vodafone smlsnul nejvíce. Jejich nárůst tvořil 8 %, což je oproti 4,5 % propadu u O2 pro červeného operátora velmi potěšující.

  Telefónica O2 T-Mobile Vodafone
počet SMS 14 mil (− 6,6 %) 15,4 mil. (− 3,26 %) 10,5 mil. (− 5 %)
počet MMS 153 000 (− 4,5 %) 201 000 (+ 1,85 %) 89 500 (+ 8 %)
špička SMS 23:00 až 0:00 23:45 až 0:45 ?
špička MMS 23:00 až 0:00 23:45 až 0:45 ?
špička volání 0:00 až 1:00 0:00 až 1:00 ?
hovory 19,2 mil. (− 17 %) 20,85 mil. (− 5,5 %) 10,7 mil. (− 3 %)