O2
U O2 měli velký smutek především z počtu uskutečněných hovorů, kterých oproti roku 2010 kleslo o 17 procent (na 19,2 milionu). U SMS zpráv to bylo trochu lepší, i tak žádná sláva. Pokles činil 3 %, zasláno bylo 10,7 milionu zpráv.
Největší špičku zaznamenalo SMS centrum v poslední hodině roku 2011, kdy bylo odbaveno téměř 1,7 milionu textových zpráv. „V průběhu nejzatíženější minuty přesně o půlnoci bylo zpracováno 35 039 SMS zpráv,“ upřesnil Hany Farg, tiskový mluvčí společnosti Telefónica Czech Republic. První hodina po půlnoci patřila naopak špičce volání.
T-Mobile
I náš druhý operátor si pohoršil. Ten poslední den v roce zaregistroval 20,8 milionů hovorů (pokles o 5,5 %) a 15,3 milionu SMS (pokles o 3,23 %). Jako jediné si opět přilepšily MMS na 200 000 (nárůst 1,85 %) a samozřejmě také přenesená data.
„Nejvíce se zákazníci činili v první hodině po půlnoci, kdy bylo v síti T-Mobile zaznamenáno více než 2,8 milionu volání. V éteru bylo nejživěji během prvních patnácti minut nového roku, kdy bylo spojeno přes milion hovorů,“ uvedl mluvčí T-Mobilu Jiří Janeček. Špička SMS nastala mezi 0:15 a 0:30.
Vodafone
A náš třetí operátor je na tom úplně stejně. Počet hovorů u něj ale procentuálně klesl nejméně, „pouze“ o tři procenta (na 10,7 milionu uskutečněných hovorů). SMS poklesly o 5 % na 10,54 milionu. Zato na MMS si Vodafone smlsnul nejvíce. Jejich nárůst tvořil 8 %, což je oproti 4,5 % propadu u O2 pro červeného operátora velmi potěšující.
Telefónica O2 | T-Mobile | Vodafone | |
počet SMS | 14 mil (− 6,6 %) | 15,4 mil. (− 3,26 %) | 10,5 mil. (− 5 %) |
počet MMS | 153 000 (− 4,5 %) | 201 000 (+ 1,85 %) | 89 500 (+ 8 %) |
špička SMS | 23:00 až 0:00 | 23:45 až 0:45 | ? |
špička MMS | 23:00 až 0:00 | 23:45 až 0:45 | ? |
špička volání | 0:00 až 1:00 | 0:00 až 1:00 | ? |
hovory | 19,2 mil. (− 17 %) | 20,85 mil. (− 5,5 %) | 10,7 mil. (− 3 %) |