Momentálně už ve zvolených nakonec celkem 21 hrách doměřujeme poslední zbývající karty a vy si na EHW brzy přečtete skutečně rozsáhlý test herních grafik od zhruba 4000 Kč (GeForce GTX 750 Ti) až po ty nejdražší jako je GeForce GTX 980 či Radeon R9 295X2. V anketě vypsané 25. ledna ještě nebyly hry Dying Light a Evolve, které jakožto velmi náročné, resp. zastupující poslední generaci CryEngine, budou mezi zvolenými 21 také. War Thunder, o který jste si tolik psali, vás nakonec také nemine, ale uvidíte dva rozdělené grafy: karty, jež jsme stihli ve verzi 1.45 a pak grafiky otestované už v nedávno vydané 1.47.
Pořadí | Hra | Hlasů | |
1 | Crysis 3 | 345 | Bude v metodice, změna z SMAA na MSAA 4×. |
2 | Far Cry 4 | 340 | Bude v metodice (95 sekund opakovatelného běhání v Kyrat). |
3 | Battlefield 4 | 314 | Zůstává v metodice beze změny. |
4 | Metro: Last Light | 276 | Zůstává v metodice beze změny. |
5 | Assassin's Creed Unity | 223 | Zařazen do metodiky. Třicet sekund opakovatelného pohybu v ulicích Paříže. |
6 | Watch Dogs | 188 | Zůstává v metodice beze změny. |
7 | Dragon Age: Inquisition | 186 | Zařazena do metodiky (zabudovaný benchmark). |
8 | Middle Earth: Shadow of Mordor | 172 | Nebyla zakoupena (a prozkoumány možnosti benchmarkování). |
9 | Witcher 2 (Zaklínač 2) | 167 | Zůstává v metodice beze změny. |
10 | World of Tanks 9 | 152 | Místo verze 9.0 použita verze 9.5. Nejnáročnější mapou na GPU opět Fjords. |
11 | Tomb Raider | 140 | Zůstává v metodice beze změny. |
12 | Wolfenstein: The New Order | 137 | Nevhodná pro testování. Framerate cap. |
13 | Ryse: Son of Rome | 117 | Nebyla zakoupena (a prozkoumány možnosti benchmarkování). |
14 | BioShock Infinite | 111 | Zůstává v metodice beze změny. |
15 | Vlastní odpověď: | 86 | Nejčastěji War Thunder. Měříme benchmarkem Tanková bitva (Polsko). Bohužel větší update mění výsledky. |
16 | Sid Meier's Civilization: Beyond Earth | 81 | Přes 300 fps na GTX 980 v 1080p na plné detaily = nevhodná hra pro testy výkonných grafik. |
17 | Aliens vs. Predator | 78 | Zůstává v metodice beze změny. |
18 | Sleeping Dogs | 69 | Zůstává v metodice beze změny. |
19 | Stalker: Call of Pripyat | 69 | Zůstává v metodice beze změny. |
20 | The Crew | 68 | Ukládání v každém okamžiku a špatná opakovatelnost = není v metodice. |
21 | Total War: Shogun 2 | 68 | Zůstává v metodice beze změny (jakožto zástupce DX11 enginu Total War) |
22 | Thief | 63 | Zařazen do metodiky. Integrovaný benchmark. |
23 | GRID Autosport | 57 | Nebyla zakoupena (a prozkoumána vhodnost pro benchmarkování). |
24 | Company of Heroes 2 | 55 | Zařazena do metodiky (zabudovaný benchmark). |
25 | Max Payne 3 | 42 | Vyřazena z metodiky (starší + málo hlasů). |
26 | Batman: Arkham Origins | 37 | Zatím ponechána v metodice (poslední zástupce UE3). |
27 | IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover | 30 | Vyřazena z metodiky (starší + podivné výsledky). |
28 | F1 2013 | 23 | Vyřazena z metodiky (starší + nedostatečná pro nové grafiky). |
29 | Splinter Cell Blacklist | 22 | Vyřazena z metodiky (starší + málo hlasů). |
30 | The Talos Principle | 13 | Navzdory málo hlasům vyzkoušena, ale pro benchmark je s každou novou kartou potřeba odehrát základní level. |
31 | Dying Light | – | Vydána až po vypsání ankety, drží se mezi 2. a 3. místem v zájmu na Heureka.cz, bude v metodice. |
32 | Evolve | – | Vydána až po vypsání ankety, drží se v TOP 10 v zájmu na Heureka.cz, používáme poslední CryEngine, bude v metodice. |
V nové metodice jsme se zaměřili také na otestování rozlišení 3840 × 2160 px (u karet, kde to aspoň trochu dává smysl), změnili rozlišení 2560 × 1600 px za populárnější 2560 × 1440 px a připravili podstatně důkladnější srovnání příkonu a poměru příkon/výkon.