Hry do testů grafických karet vybrány, tohle bude aktuální metodika

25. 2. 2015

Sdílet

 Autor: Redakce

Před časem jsem v dialogu s vámi dával dohromady soubor her, které bychom využívali v inovované metodice testů silnějších (dražších) grafických karet. Formou ankety jste mohli ovlivnit to, které hry v naší skladbě zůstanou, se kterými se rozloučíme a které přidáme. V následující tabulce byste měli vidět přehledné výsledky ankety a současně to, jak to s kterou hrou vidíme.

Momentálně už ve zvolených nakonec celkem 21 hrách doměřujeme poslední zbývající karty a vy si na EHW brzy přečtete skutečně rozsáhlý test herních grafik od zhruba 4000 Kč (GeForce GTX 750 Ti) až po ty nejdražší jako je GeForce GTX 980 či Radeon R9 295X2. V anketě vypsané 25. ledna ještě nebyly hry Dying Light a Evolve, které jakožto velmi náročné, resp. zastupující poslední generaci CryEngine, budou mezi zvolenými 21 také. War Thunder, o který jste si tolik psali, vás nakonec také nemine, ale uvidíte dva rozdělené grafy: karty, jež jsme stihli ve verzi 1.45 a pak grafiky otestované už v nedávno vydané 1.47.

Pořadí Hra Hlasů
1 Crysis 3 345 Bude v metodice, změna z SMAA na MSAA 4×.
2 Far Cry 4 340 Bude v metodice (95 sekund opakovatelného běhání v Kyrat).
3 Battlefield 4 314 Zůstává v metodice beze změny.
4 Metro: Last Light 276 Zůstává v metodice beze změny.
5 Assassin's Creed Unity 223 Zařazen do metodiky. Třicet sekund opakovatelného pohybu v ulicích Paříže.
6 Watch Dogs 188 Zůstává v metodice beze změny.
7 Dragon Age: Inquisition 186 Zařazena do metodiky (zabudovaný benchmark).
8 Middle Earth: Shadow of Mordor 172 Nebyla zakoupena (a prozkoumány možnosti benchmarkování).
9 Witcher 2 (Zaklínač 2) 167 Zůstává v metodice beze změny.
10 World of Tanks 9 152 Místo verze 9.0 použita verze 9.5. Nejnáročnější mapou na GPU opět Fjords.
11 Tomb Raider 140 Zůstává v metodice beze změny.
12 Wolfenstein: The New Order 137 Nevhodná pro testování. Framerate cap.
13 Ryse: Son of Rome 117 Nebyla zakoupena (a prozkoumány možnosti benchmarkování).
14 BioShock Infinite 111 Zůstává v metodice beze změny.
15 Vlastní odpověď: 86 Nejčastěji War Thunder. Měříme benchmarkem Tanková bitva (Polsko). Bohužel větší update mění výsledky.
16 Sid Meier's Civilization: Beyond Earth 81 Přes 300 fps na GTX 980 v 1080p na plné detaily = nevhodná hra pro testy výkonných grafik.
17 Aliens vs. Predator 78 Zůstává v metodice beze změny.
18 Sleeping Dogs 69 Zůstává v metodice beze změny.
19 Stalker: Call of Pripyat 69 Zůstává v metodice beze změny.
20 The Crew 68 Ukládání v každém okamžiku a špatná opakovatelnost = není v metodice.
21 Total War: Shogun 2 68 Zůstává v metodice beze změny (jakožto zástupce DX11 enginu Total War)
22 Thief 63 Zařazen do metodiky. Integrovaný benchmark.
23 GRID Autosport 57 Nebyla zakoupena (a prozkoumána vhodnost pro benchmarkování).
24 Company of Heroes 2 55 Zařazena do metodiky (zabudovaný benchmark).
25 Max Payne 3 42 Vyřazena z metodiky (starší + málo hlasů).
26 Batman: Arkham Origins 37 Zatím ponechána v metodice (poslední zástupce UE3).
27 IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover 30 Vyřazena z metodiky (starší + podivné výsledky).
28 F1 2013 23 Vyřazena z metodiky (starší + nedostatečná pro nové grafiky).
29 Splinter Cell Blacklist 22 Vyřazena z metodiky (starší + málo hlasů).
30 The Talos Principle 13 Navzdory málo hlasům vyzkoušena, ale pro benchmark je s každou novou kartou potřeba odehrát základní level.
31 Dying Light Vydána až po vypsání ankety, drží se mezi 2. a 3. místem v zájmu na Heureka.cz, bude v metodice.
32 Evolve Vydána až po vypsání ankety, drží se v TOP 10 v zájmu na Heureka.cz, používáme poslední CryEngine, bude v metodice.

V nové metodice jsme se zaměřili také na otestování rozlišení 3840 × 2160 px (u karet, kde to aspoň trochu dává smysl), změnili rozlišení 2560 × 1600 px za populárnější 2560 × 1440 px a připravili podstatně důkladnější srovnání příkonu a poměru příkon/výkon.