Po devíti letech se tak na první místo dostal někdo jiný než Samsung či Apple. Huawei dodal za čtvrtletí 55,8 milionu telefonů, což sice znamená 5% pokles proti loňskému roku, jenže Samsung klesl až o třetinu a prodal „jen“ 53,7 milionu kusů.
Z koronavirové krize tak zatím Huawei vyšel nejlépe, i když z dlouhodobého hlediska se mu tolik nedaří. Nyní prodává přes 70 % své produkce v domácí Číně. Ve Spojených státech oficiální zastoupení vůbec nemá, stejně tak Samsung drží v Číně jen minoritní podíl na trhu okolo 1 %.
Jde sice jen o čísla a rozdíl mezi první a druhým místem je velmi malý, nicméně pro Huawei je to i tak důležité. Firmě to pomůže ukázat se v dobrém světle, což dnes potřebuje víc než kdy jindy. Jak dlouho ale Huawei udrží příznivá čísla? Jakmile se trhy oklepou z pandemie, analytici očekávají návrat Samsungu.
zdroj: Canalys