Hudební průmysl se meziročně zmenšil o 3,3 %, streamování narostlo o 42 %

5. 7. 2014

Sdílet

 Autor: Redakce

Prodeje hudebních alb klesají, to se ví už dlouho. Také se ví, že Apple si myslel, že iTunes ho nezklamou, jenže konkurence mu předvedla, že budoucnost je v paušálně placených streamovacích službách, nikoli v prodejích samostatných alb. (Nikdo neříká, že se oba modely nemohou doplňovat.) I když Nielsen neprozradil moc nového, čísla dokazují, co se s hudebním trhem děje.

Tip: Proč Apple koupil Beats? Musel, a to vinou slepoty a arogance vedení

Data pochází z prvních šesti měsíců roku 2014 a při srovnání s prvními šesti měsíci roku 2013 vychází, že se prodeje alb propadly o 14,9 % – loni jsme si koupili 142 milionů alb, letos jen 120,9. Pokles to tedy není zrovna pomalý a nevýznamný. Naproti tomu prodeje vinylů, které jsou stále oblíbenější u určité skupiny fajnšmekrů, narostly dokonce o 40,4 %.

 

Reálně to ale byly 4 miliony desek, čili žádné terno. Nejvíce zdravého růstu ale dokázalo mnohokrát zmíněné streamování, jež se nafouklo o 42 %. Resp. audiozáznamy si lidé pouštěli o 50,1 % častěji, zatímco videoklipy šly nahoru o 35,2 %. Přehráli jsme si těmito cestami 70 miliard písní.

ICTS24

Přesto se celý hudební průmysl o něco scvrkl, pokud spočítáte prodaná alba a jejich ekvivalenty z kategorie streamování, a to o 3,3 %. Pokud jde o samostatně prodejné písničky v digitální formě, tak těch jsme si koupili 593,6, zatímco loni to ještě bylo 682,2. To je právě byznys iTunes, jenž klesá.

Zdroj: Nielsen