Nový "pán" vašich fotek
Po vlně nevole Instagram couvl a podmínky služby opět změnil. Upozornil na to přímo v mobilní aplikaci, kde uvádí následující: (stručný překlad)
„Minulý víkend jsme představili několik změn v našich podmínkách a v nastavení soukromí. Bohužel jsme selhali v jedné věci: transparentně vysvětlit změny. Bylo zde zbytečné zmatení ohledně změn u vašich fotografií a možného zobrazování reklam u nich. Kvůlu vaší kritice jsme se však rozhodli vrátit tuto konkrétní část podmínek na původní verzi z roku 2010.“
„Nyní si vezmeme čas na lepší propracování našich záměrů, poté je lépe vysvětlíme. Instagram nemá žádný zájem v prodeji vašich fotografií, nevlastníme je.“
Kevin Systrom, CEO Instagramu
Nedokážu určit, nakolik to Kevin myslí upřímně™, ale spojenectví s Facebookem se časem opět negativně projeví – jen to třeba nebude tolik vidět. Instagram je nyní i v češtině a nemáte možnost to ovlivnit, protože bere nastavení z globálního jazyka vašeho smartphonu. Stejně tak jej budete mít v angličtině, pokud chcete používat US rozhraní telefonu.
Like jako "To se mi líbí" |Stále jde postovat na Twitter, ale je to k ničemu
Tlačítko Like, které měl Instagram dávno před akvizicí, se po překladu do češtiny jmenuje stejně jako na Facebooku – To se mi líbí. A ani v nejnovější verzi aplikace nechybí tlačítko pro sdílení na Twitter, nicméně zobrazování fotky ve Tweetu Instagram stále blokuje, čímž je samotné sdílení na Twitter celkem zbytečné.
No a nakonec dostal Instagram aspoň trochu přes prsty – podle serveru CNET jej opustilo až 25 % uživatelů, mnoho jich dává jako poslední fotku text Končím, přecházím jinam. Narozdíl od Facebooku je na Instagramu mnohem snazší skončit. Úbytek uživatelů mohl být způsoben také svátky a až později se ukáže, nakolik byl neuvážený krok Instagramu chybný, ale jediný, koho by to mělo trápit, je už jen nový vlastník – Facebook.
Já prozatím zkouším alternativy Instagramu a připravuji o nich článek. Pokud máte sami nějaké tipy, uvítám v komentářích.