Instagram dal zpátečku, přesto přišel o čtvrtinu uživatelů

7. 1. 2013

Sdílet

 Autor: Redakce

Instagram (čti Facebook) upravil podmínky služby tak hloupě, že dávaly Facebooku možnost využívat vaše fotografie pro svou reklamu. Nakolik v tom byl úmysl ponechám spekulacím, nicméně faktem je, že Facebook si dělá co chce a na nikoho nebere ohledy. Zejména ne na na své uživatele.

 Nový "pán" vašich fotek

Po vlně nevole Instagram couvl a podmínky služby opět změnil. Upozornil na to přímo v mobilní aplikaci, kde uvádí následující: (stručný překlad)

„Minulý víkend jsme představili několik změn v našich podmínkách a v nastavení soukromí. Bohužel jsme selhali v jedné věci: transparentně vysvětlit změny. Bylo zde zbytečné zmatení ohledně změn u vašich fotografií a možného zobrazování reklam u nich. Kvůlu vaší kritice jsme se však rozhodli vrátit tuto konkrétní část podmínek na původní verzi z roku 2010.“

 


 „Nyní si vezmeme čas na lepší propracování našich záměrů, poté je lépe vysvětlíme. Instagram nemá žádný zájem v prodeji vašich fotografií, nevlastníme je.“

Kevin Systrom, CEO Instagramu

Nové podmínky 1Nové podmínky 2Nové podmínky 3
Nové podmínky

Nedokážu určit, nakolik to Kevin myslí upřímně™, ale spojenectví s Facebookem se časem opět negativně projeví – jen to třeba nebude tolik vidět. Instagram je nyní i v češtině a nemáte možnost to ovlivnit, protože bere nastavení z globálního jazyka vašeho smartphonu. Stejně tak jej budete mít v angličtině, pokud chcete používat US rozhraní telefonu.

Like jako  Stále jde postovat na Twitter, ale je to k ničemu
Like jako "To se mi líbí" |Stále jde postovat na Twitter, ale je to k ničemu

Tlačítko Like, které měl Instagram dávno před akvizicí, se po překladu do češtiny jmenuje stejně jako na Facebooku – To se mi líbí. A ani v nejnovější verzi aplikace nechybí tlačítko pro sdílení na Twitter, nicméně zobrazování fotky ve Tweetu Instagram stále blokuje, čímž je samotné sdílení na Twitter celkem zbytečné.

bitcoin_skoleni

No a nakonec dostal Instagram aspoň trochu přes prsty – podle serveru CNET jej opustilo až 25 % uživatelů, mnoho jich dává jako poslední fotku text Končím, přecházím jinam. Narozdíl od Facebooku je na Instagramu mnohem snazší skončit. Úbytek uživatelů mohl být způsoben také svátky a až později se ukáže, nakolik byl neuvážený krok Instagramu chybný, ale jediný, koho by to mělo trápit, je už jen nový vlastník – Facebook.

Já prozatím zkouším alternativy Instagramu a připravuji o nich článek. Pokud máte sami nějaké tipy, uvítám v komentářích.

Autor článku

Šéfredaktor Cnews.cz, dříve editor Computeru. Nadšenec do notebooků a příznivce kompaktních smartphonů. Najdete mě na Twitteru nebo LinkedInu.