Hlavní navigace

Instagram je další miliardovou službou Facebooku a jde po krku YouTubu

21. 6. 2018

Sdílet

 Autor: Redakce
Nejen že už se jeho uživatelská základna rozrostla na miliardu lidí, teď se Instagram vydává zcela logickým směrem v oblasti videa.

Facebook pomalu, ale setrvale přifukuje Instagram. Postupně si zvykáme na novinky, jen aby si firma pro nás nachystala něco dalšího – zatím však nemám pocit, že by to s něčím přehnala. A čísla hovoří jasně, Instagram je veleúspěšný. Loni v červnu jen Insta Stories, jednu z hlavních novinek posledních let, používalo 250 milionů lidí denně. Tak funkce převzatá ze Snapchatu během jediného roku Snapchat s jeho 187 miliony uživateli a uživatelkami (a to jde o mladší údaj, konkrétně z února 2018) strčila do kapsy. V září 2017 pak celý Instagram používalo 800 milionů lidí měsíčně a 500 milionů lidí denně.

Další miliardový zářez pro Facebook

Protože od zveřejnění posledních čísel uplynula nějaká doba, je čas na novou statistiku. Instagram oznámil, že jeho uživatelská základna překročila hranici miliardy lidí. Specificky to služba neuvádí, pravděpodobně se však jedná o jedince, kteří Instagram používají každý měsíc. Tím ale nechci říct, že by nešlo o fenomenální úspěch.

Facebook tak má čtvrtou službu, která se vetřela do přízně nejméně miliardy lidí. Samotný Facebook už měsíčně používá 2,2 miliardy uživatelek a uživatelů (denně 1,45 miliardy), WhatsApp pak 1,5 miliardy (a nejméně miliarda lidí denně). Messenger se loni v září vyšplhal na 1,3 miliardy.

IGTV
IGTV
IGTV
IGTV
IGTV
IGTV
IGTV
IGTV
IGTV
IGTV
IGTV
IGTV

Instagram rozšiřuje své multimediální obzory

Současně s oznámením o růstu uživatelské základny byla odhalena nová funkce Instagramu. Vlastně celá nová platforma. Jak název napovídá IGTV se rovná ambici vstoupit na trh s videoslužbami. Ačkoli např. YouTube bude zřejmě ještě dlouho (a možná navěky) tím hlavním, kdo na internetu zprostředkovává více obsahu různých chutí. Instagram nicméně určitou konkurencí pro YouTube bude alogicky se tak rozvíjí směrem, který dává smysl.

Jaké možnosti přidávání videa Instagram nabízel doteď?

Video můžete přidávat jako běžné příspěvky, které ale nepřekročí hranci neviditelného čtverce a jsou limitovány na maximální délku 60 sekund. Také můžete přidávat dočasné příspěvky do Insta Stories, které trpí znatelnou kompresí. Maximální délka příspěvku je 60 vteřin.

Tip: Instagram by chtěl oddělit chat od hlavní sociální sítě

Můžete také zahájit živý přenos, přičemž vysílat můžete až 60 minut.V případě Insta Stores je ale limitace zřejmé – zdejší příspěvky vydrží jen 24 hodin. Tahle funkce je jako stvořená pro konzumní materiál, který už zítra nikoho nezajímá.

IGTV i jako samotná aplikace

Je proto férové říct, že IGTV se zdaleka nejvíce podobá YouTubu. Kvalita videa je už na pohled mnohem lepší než v Insta Stories, navíc už nejde nutně o malý čtverec, video může zabrat klidně celou obrazovku.

WT100

Facebook je chytrý. Jděte tam, kde jsou lidé. Formát IGTV se nabízí např. pro zpravodajské stanice, které zde klidně mohou zveřejňovat několikaminutové reportáže, potenciálně se zde ale mohou uchytit také různé videoblogy, tedy obsah známý primárně z YouTubu. Pořady na IGTV mohou být až hodinové v případě ověřených účtů, pro běžné osobní účty platí limit 10 minut.

Přehrávání začne hned poté, co do služby přejdete. Zde tedy najdeme podobnost s televizí – v jiných službách typicky musíte nejdříve obsah najít. IGTV můžete sledovat jak na Instagramu, tak v samotném klientu pro iOS nebo Android. Velmi dobrý krok, Marku Zuckerbergu!