Integrované grafiky Intel zrychlily díky ovladačům skoro o čtvrtinu

22. 4. 2012

Sdílet

 Autor: Redakce

Když jsem dotestoval výkon integrované grafiky v produktu, o kterém ještě pár hodin nemůžu mluvit, divil jsem se, jak velký rozdíl oproti už naměřeným referenčním výsledkům tam je. Chtě nechtě jsem musel tedy alespoň jeden z naměřených procesorů Intel obsahujících grafiku podrobit přeměření a ověřit tak, jaký podíl na tom všem mají již dříve ohlašovaná zlepšení ovladačů.

bitcoin školení listopad 24

Pro svoje pokusy jsem vybral současnou vlajkovou loď desktopových iGPU Intelu – HD Graphics 3000, již najdete například ve zkoušeném procesoru Core i5-2500K. Platformou pro měření byla aktualizovaná základní deska s H67 přímo od Intelu (DH67BL) a opět 64bitové Windows 7. Další detaily o testovací konfiguraci a nastavení jednotlivých her najdete například v tomto článku. Teď už přímo k výsledkům, srovnání jsou provedena proti ovladači aktuálnímu v době testů iGPU Sandy Bridge (květen 2011):

HD
Graphics 3000 a vliv ovladačů
Hra API 8.15.10.2696 8.15.10.2246 Zlepšení
ArmA II DX9 14 11 27,3%
Call of Duty 4 DX9 26,7 21,7 23,0%
Call of Juarez DX10 8,3 7,1 16,9%
Company of Heroes DX9 28,3 23,6 19,9%
Crysis DX10 15,1 12 25,8%
Devil May Cry 4 DX10 30,7 23,3 31,5%
Enemy Territory: Quake Wars OpenGL 28,3 24,1 17,4%
Far Cry 2 DX10 14,1 9 56,7%
F.E.A.R. DX9 19 16 18,8%
Left 4 Dead DX9 33 27,1 21,8%
Mafia II DX9 12,8 9,7 32,0%
Resident Evil 5 DX10 20,7 15,4 34,4%
Serious Sam 2 DX9 26,4 20,2 30,7%
Splinter Cell: Chaos Theory DX9 23,3 21,1 10,4%
S.T.A.L.K.E.R.: Call of
Pripyat
DX10 13,5 10,8 25,0%
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of
Chernobyl
DX9 24,6 21,2 16,0%
The Elder Scrolls IV: Oblivion DX9 26,1 21,1 23,7%
Trackmania Nations Forever DX9 39,3 37,7 4,2%
Unreal Tournament 3 DX9 35,5 31,7 12,0%
World in Conflict DX10 23 19 21,1%
X3: Terran Conflict DX9 36,7 29,9 22,6%
Průměrný výkon ve 20 hrách 123,2% 100,0% 23,2%

Ačkoli se výkon razantně zlepšil (nejvíce pak v titulech s podporou DirectX 10), nemohu tak úplně potvrdit slova Intelu o zapracování na bezproblémovosti obrazu. Sice třeba v Crysis už bylo zobrazení bezchybné, ale na různé viditelné nedostatky jsem narazil stále ještě v Company of Heroes, Devil May Cry 4, Splinter Cell 3 a Oblivionu. Jelikož nemohu vyzkoušet víc než takovéto omezené množství her, docela rád bych vás vybídl k reportům (bez)chybnosti zobrazení s grafikami Intel ve vámi hraných hrách.

Autor článku