Pro svoje pokusy jsem vybral současnou vlajkovou loď desktopových iGPU Intelu – HD Graphics 3000, již najdete například ve zkoušeném procesoru Core i5-2500K. Platformou pro měření byla aktualizovaná základní deska s H67 přímo od Intelu (DH67BL) a opět 64bitové Windows 7. Další detaily o testovací konfiguraci a nastavení jednotlivých her najdete například v tomto článku. Teď už přímo k výsledkům, srovnání jsou provedena proti ovladači aktuálnímu v době testů iGPU Sandy Bridge (květen 2011):
HD Graphics 3000 a vliv ovladačů |
||||
Hra | API | 8.15.10.2696 | 8.15.10.2246 | Zlepšení |
ArmA II | DX9 | 14 | 11 | 27,3% |
Call of Duty 4 | DX9 | 26,7 | 21,7 | 23,0% |
Call of Juarez | DX10 | 8,3 | 7,1 | 16,9% |
Company of Heroes | DX9 | 28,3 | 23,6 | 19,9% |
Crysis | DX10 | 15,1 | 12 | 25,8% |
Devil May Cry 4 | DX10 | 30,7 | 23,3 | 31,5% |
Enemy Territory: Quake Wars | OpenGL | 28,3 | 24,1 | 17,4% |
Far Cry 2 | DX10 | 14,1 | 9 | 56,7% |
F.E.A.R. | DX9 | 19 | 16 | 18,8% |
Left 4 Dead | DX9 | 33 | 27,1 | 21,8% |
Mafia II | DX9 | 12,8 | 9,7 | 32,0% |
Resident Evil 5 | DX10 | 20,7 | 15,4 | 34,4% |
Serious Sam 2 | DX9 | 26,4 | 20,2 | 30,7% |
Splinter Cell: Chaos Theory | DX9 | 23,3 | 21,1 | 10,4% |
S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat |
DX10 | 13,5 | 10,8 | 25,0% |
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl |
DX9 | 24,6 | 21,2 | 16,0% |
The Elder Scrolls IV: Oblivion | DX9 | 26,1 | 21,1 | 23,7% |
Trackmania Nations Forever | DX9 | 39,3 | 37,7 | 4,2% |
Unreal Tournament 3 | DX9 | 35,5 | 31,7 | 12,0% |
World in Conflict | DX10 | 23 | 19 | 21,1% |
X3: Terran Conflict | DX9 | 36,7 | 29,9 | 22,6% |
Průměrný výkon ve 20 hrách | 123,2% | 100,0% | 23,2% |
Ačkoli se výkon razantně zlepšil (nejvíce pak v titulech s podporou DirectX 10), nemohu tak úplně potvrdit slova Intelu o zapracování na bezproblémovosti obrazu. Sice třeba v Crysis už bylo zobrazení bezchybné, ale na různé viditelné nedostatky jsem narazil stále ještě v Company of Heroes, Devil May Cry 4, Splinter Cell 3 a Oblivionu. Jelikož nemohu vyzkoušet víc než takovéto omezené množství her, docela rád bych vás vybídl k reportům (bez)chybnosti zobrazení s grafikami Intel ve vámi hraných hrách.