Intel si nechal ve střední Evropě vypracovat průzkum toho, podle čeho uživatelé vybírají nové notebooky. Oslovil přitom 1877 uživatelů ve věku 20 až 40 let. V Česku mu s dotazováním pomohla agentura Mediaresearch, která získala odpovědi od 1015 lidí (713 ženy a 303 mužů).
Kritéria žen pro nákup notebooku
Pro muže je nejdůležitějším kritériem celkový výkon, typ procesoru, cena počítače a výdrž na jedno nabití. U žen ale překvapivě nevede design nebo barva zařízení, ale rovněž je zajímají především parametry. Klíčová je výdrž, výkon a cena. Vzhled má nejnižší prioritu. Intel to vtipně komentuje, že „ženy nejsou takové IT blondýny, jak si muži myslí“. Polovině žen na barvě počítače vůbec nezáleží, 150 jich preferuje černou, 82 stříbrnou. Když už to má být divočejší barva, tak nejlépe fialová nebo červená. Bílá je překvapivě na úplně posledním místě. To je společné pro Česky i Slovenky, ale Maďarky prý preferují bílou a růžovou. Mluvčí e-shopu Alza.cz Šárka Jakoubková potvrzuj, že Češi na design tolik nedají. „Na zvýšenou poptávku po vzhledově originálních produktech, u kterých zákazník sleduje i potřebu se odlišit, jsme připraveni reagovat. Dosavadní zkušenosti však potvrzují, že zákazníci vybírají především podle poměru cena/výkon.“ Devadesát procent nabízených notebooků je černých, stříbrných nebo šedých. Přes 70 % dotázaných zajímá dotykové ovládání, stejný počet také konvertibilní zařízení (tablet a notebook v jednom). Ženy by za konvertibilitu připlatily maximálně 3300 Kč. Z průzkumu dále vyplynulo, že stolní počítače zajímají jen 5 % žen. U mužů je to kvůli počítačovým hrám až 16,5 %. Ostatní chtějí notebooky.Zdroj: TZ Intel