Hlavní navigace

Intel prý rozcupuje své PR oddělení. Nezvládá změny trhu a nástup ARM

26. 8. 2013

Sdílet

Zdroj: Redakce

Ačkoliv si Intel bez ohledu na horší ekonomickou situaci vede dobře a zůstává pohodlně v zisku, nad budoucností firmy existují určité pochyby. Za nedávnou změnou vedení pozorovatelé často vidí to, že polovodičový gigant podcenil nástup mobilních zařízení, v kterých ho o tržby připravují výrobci čipů ARM. Nový šéf Brian Krzanich tuto výzvu vidí, o čemž svědčí zrychlení vývoje Atomů – první 22nm čipy přijdou letos, ty 14nm již příští rok. Nový CEO však zřejmě chod firmy změní i na dalších rovinách. Radikálně chce asi změnit propagaci a obraz firmy v médiích – údajně má totiž dojít k drastické obměně celého PR oddělení.

Web TechEye, který s informací přišel, mluví rovnou o tom, že z něj budou vymeteni prakticky všichni existující zaměstnanci, aby koncepce práce s médii začala skutečně na čerstvých základech. Intel údajně hodlá změnit svou „tvář“ počínaje zářijovou (septembrovou) konferencí IDF 2013. Nicméně ta je již skutečně blízko, takže bych čekal, že ve skutečnosti půjde spíš o pozvolnější změnu (pokud pravda přípravy neprobíhaly již delší dobu – vzpomeňme například zprávy, že Intel zvažuje zrušení zprofanované značky Atom).

Propagační fotografie Intelu k čipům Sandy Bridge

Personální změny začnou odchodem hlavy PR oddělení. Podle zdrojů pocházejících zevnitř Intelu se od příštího šéfa čeká, že si přivede nové lidi a změní tak i velkou část či rovnou většinu týmu. Motivací pro rekonstrukci PR oddělení má být i finanční stránka jeho provozu, Brian Krzanich by zřejmě rád také ušetřil na rozpočtu určeném k propagaci. Od nových mediálních bojovníků se tak prý bude vyžadovat více muziky, ale zároveň za méně peněz.

 

Změny údajně skutečně souvisí s tím, jak se Intel potřebuje přeorientovat na rostoucí mobilní trh. Intel si je prý vědom toho, že nemá nic jistého a že mu konkurence jako AMD (zřejmě hlavně v minulosti) nebo ARM dokáže uštědřit porážku. Z lekce K8 si Intel podle všeho úspěšně vzal ponaučení; uvidíme, zda se mu povede podobný obrat i proti agilnímu ekosystému architektury ARM.

Logo společnosti Intel

CS24

Když firma dobře vydělává a její čipy pro PC úspěšně drtí konkurenci, není příliš snadné hledat na práci propagačních týmů chyby. Je pravda, že od Intelu se málokdy dočkáte nějaké extravagantnější akce (ať v dobrém či ve zlém) jako jsou třeba konfrontační, ale poměrně vtipné spoty Nokie (zde či zde), nebo kousek Microsoftu, který si zajistil reklamu na ne zrovna populární tablet Surface RT v anime Ghost in the Shell: Arise. Pro úspěšnou invazi do mobilní sféry chce ale Intel asi víc, aby jeho marketing zanechával hlubší stopu. Nová koncepce v propagování značky má zřejmě této iniciativě aktivně pomoci místo toho, aby toliko nedělala ostudu. Uvidíme, jak se to bude dařit.

Zdroj: TechEye