Elcomsoft Phone Viewer umí záznamy z iCloudu stáhnout
Problém je, že uživatel nad funkcí nemá kontrolu. Zálohování funguje automaticky po přihlášení k Apple ID. Nepomůže vypnout zálohování do iCloudu ani se odpojit od Wi-Fi. Logy se pošlou přes mobilní síť a trvá to vždy maximálně v řádu hodin. Uchovávají se jen metadata, tedy informace, kdo s kým volal, kdy a jak dlouho. Samotný hovor nikoliv.
Podle Elcomsoftu se zálohují nejen hovory z mobilní sítě, ale také ty přes FaceTime nebo jiné služby, které využívají nové VoIP rozhraní CallKit v iOS 10. Jde o WhatsApp, Skype nebo Viber. Logy lze z iCloudu stáhnout (Elcomsoft už na to vytvořil nástroj) a uživatel se přitom vůbec nedozví, že si zálohu někdo stáhl. Řešení je úplně deaktivovat iCloud, ale tím se uživatel připraví o všechny užitečné výhody, které tato služba poskytuje.
Apple k tomu dodává, že veškerá data jsou šifrovaná jak po cestě na servery, tak i na samotných serverech. Pokud tedy v řetězci neudělal nějakou skulinku, logy si stejně přečte jen ten, kdo zná klíč (tj. uživatel). To je fér, byť možnost ruční vypnutí by utišila i ty největší paranoiky.
PS: Stejná metadata u nás musejí uchovávat i operátoři, a to po dobu minimálně šesti měsíců. Dostanou se pochopitelně ale jen k mobilním hovorů, ne těm z aplikací třetích stran.