iPhone zálohuje historii hovorů do iCloudu bez vědomí uživatele a nejde to vypnout

18. 11. 2016

Sdílet

 Autor: Redakce

Ruská společnost Elcomsoft, která mimo jiné vyvíjí a prodává software pro crackování mobilů, zjistila, že Apple zálohuje historii hovorů, aniž by o tom uživatel věděl nebo mohl tuto funkci vypnout. V iCloudu jsou uloženy logy za poslední čtyři měsíce a slouží k tomu, aby se synchronizovaly napříč zařízeními.

Elcomsoft Phone Viewer umí záznamy z iCloudu stáhnout
Elcomsoft Phone Viewer umí záznamy z iCloudu stáhnout

Problém je, že uživatel nad funkcí nemá kontrolu. Zálohování funguje automaticky po přihlášení k Apple ID. Nepomůže vypnout zálohování do iCloudu ani se odpojit od Wi-Fi. Logy se pošlou přes mobilní síť a trvá to vždy maximálně v řádu hodin. Uchovávají se jen metadata, tedy informace, kdo s kým volal, kdy a jak dlouho. Samotný hovor nikoliv.

Podle Elcomsoftu se zálohují nejen hovory z mobilní sítě, ale také ty přes FaceTime nebo jiné služby, které využívají nové VoIP rozhraní CallKit v iOS 10. Jde o WhatsApp, Skype nebo Viber. Logy lze z iCloudu stáhnout (Elcomsoft už na to vytvořil nástroj) a uživatel se přitom vůbec nedozví, že si zálohu někdo stáhl. Řešení je úplně deaktivovat iCloud, ale tím se uživatel připraví o všechny užitečné výhody, které tato služba poskytuje.

 

Apple k tomu dodává, že veškerá data jsou šifrovaná jak po cestě na servery, tak i na samotných serverech. Pokud tedy v řetězci neudělal nějakou skulinku, logy si stejně přečte jen ten, kdo zná klíč (tj. uživatel). To je fér, byť možnost ruční vypnutí by utišila i ty největší paranoiky.

ICTS24

PS: Stejná metadata u nás musejí uchovávat i operátoři, a to po dobu minimálně šesti měsíců. Dostanou se pochopitelně ale jen k mobilním hovorů, ne těm z aplikací třetích stran.

Zdroj: Forbes, Elcomsoft (1, 2)