Každý druhý prodaný tablet je iPad. Samsung je ale dohání

5. 11. 2012

Sdílet

 Autor: Redakce

Po téměř třech letech možná Apple zažije první čtvrtletí, kdy jeho iPad nebude mít nadpoloviční podíl na trhu. Konkurence přibývá a sílí. Zatímco loni se Cupertinští obávali maximálně Samsungu, od té doby dostali tři silné soupeře. Google má celou rodinu Nexů, Microsoft dva tablety Surface a Amazon rovnou tři Kindly Fire.

Ve třetím čtvrtletí 2012 ale Apple stále vládnul. Soupeři rostou rychleji, ale i tak prodal druhý Samsung jen něco přes pět milionů tabletů Galaxy Tab. Ještě loni Kindle Fire neexistoval, teď už Amazon prodal 2,5 milionu kusů. A to zatím cílí pouze na USA a do statistik se nově prodávané modely započítaly jen minimálně.

 

Čtvrtou pozici okupuje Asus, který přes rok také vyrostl prakticky z ničeho. Okolo dvou milionů prodaných tabletů má na svědomí Nexus 7, který si u Tchajwanců nechává produkovat Google. Tržně malým výrobcem, ale rovněž rychle rostoucím, je i čínské Lenovo, kterému se daří především na domácí půdě.

ICTS24

Čísla jsou pouze předběžná, IDC nemá k dispozici nejpřesnější údaje. Navíc jako obvykle nepočítá pouze s prodeji koncovým zákazníkům, ale také dodávkami do distribuce. Tablety proto mohou skončit jen na skladech obchodů. Důležitější než absolutní hodnoty jsou proto meziroční změny, tedy trendy, jak se tabletový svět vyvíjí. Pomalu to vypadá, že trh už je přesycen iPady a na jejich úkor rostou ostatní. Za poslední tři měsíce se prodalo téměř 28 milionů tabletů, o 50 % více než loni.

Dodávky tabletů ve 3. čtvrtletí 2012
Výrobce Prodeje 3Q12 (miliony) Podíl 3Q12 Prodeje 3Q11(miliony) Podíl 3Q11 Meziroční změna
Apple 14,0 50,4 % 11,1 59,7 % 26,1 %
Samsung 5,1 18,4 % 1,2 6,5 % 325,0 %
Amazon 2,5 9,0 % - - -
Asus 2,4 8,6 % 0,7 3,8 % 242,9 %
Lenovo 0,4 1,4 % 0,2 1,1 % 100,0 %
Ostatní 3,3 12,2 % 5,4 28,9 % -38,9 %
Celkem 27,8 100 % 18,6 100 % 49,5 %

Zdroj: IDC