Klíčový člověk od Xboxu opouští Microsoft. Marc Whitten jde do Sonosu

18. 3. 2014

Sdílet

 Autor: Redakce
Whitten měl v historii Xboxu zásadní úlohu. Pomáhal vybudovat populární a dnes již rozměrnou síť Xbox Live, která má přes 50 milionů uživatelů. Díky němu vycházely pro Xbox 360 pravidelně aktualizace, takže software zůstával čerstvý. Uvedl také Kinect a naposledy ambiciózní multimediální centrum Xbox One.

V Microsoftu se v poslední době pořád něco děje. Začalo to ohlášením rozsáhlé restrukturalizace loni v létě, příchodem nového ředitele v únoru tohoto roku a odchodemmigrací mnoha lidí. Vlastně i příchody, protože se do Microsoftu vrátí Elop. Teď tu máme další odchod. Firmu opouští Marc Whitten, jenž zastával pozici hlavního produktového ředitele konzole Xbox a korporátního viceprezidenta. Oznámení přichází v poměrně nevhodnou chvíli.

Kolem mladé konzole se pořád něco děje. Ke konci roku Xbox One odstartoval, od té doby zaznamenal slušný komerční ohlas. 20. března Microsoft na konferenci GDC odhalí novou generaci DirectX. Před týdnem zase vyšla zřejmě nejdůležitější hra, a sice multiplayerově zaměřený titul Titanfall, jenž se podle prvních ohlasů opravdu vydařil a posouvá zážitky ze stříleček na další úroveň. Stojí za ním ostatně původní tvůrci série Call of Duty.

Do toho Xbox One obdržel velkou jarní aktualizaci softwaru, která na konzoli zprovoznila streamování her pomocí služby Twitch nebo tichý režim pro dočasné potlačení oznámení. Marc Whitten odejde do společnosti Sonos, kde bude opět dělat produktového ředitele. Do Microsoftu nastoupil v roce 1997, kde se podílel na vývoji Windows 2000. S novým miléniem přestoupil do týmu kolem Xboxu.

 

ICTS24

Na vedení se nic nezmění. Tým Whittena se bude zodpovídat přímo Terrymu Myersonovi, hlavě divize operačních systémů. Podle Mary Jo Foley se někteří lidé v Microsoftu obávají nepříznivého vlivu rozdělení vývoje softwaru a hardwaru konzole. Firma totiž má teď jednu divizi, kde vyvíjí operační systémy, přičemž hardware spadá zase do samostatné divize. Dvě základní součásti Xboxu tak prakticky vznikají odděleně.

Zdroj: Xbox Wire via ZDNet