Za první čtvrtletí tohoto roku byl nejúspěšnější Apple, který měl tržby téměř 90 miliard dolarů a v absolutních číslech také největší zisk. V přepočtu na koruny vydělal přes 500 miliard, polovinu z toho díky iPhonům.
Pokud jde o marži, tak úspěšnější byly Google i Microsoft. Marží v tomto případě rozumíme tržby očištěné o veškeré přiznané náklady (ne tedy marži přímo na konkrétních produktech, která je třeba u procesorů velmi vysoká) a v tom jsou nejúspěšnější Microsoft a Facebook. Naopak Samsung měl relativně velké tržby, ale vydělal „jen“ 8,4 miliard.
Společnosti s vyšší marží fungují pro investora efektivněji, ale také by se dalo říct, že zákazníkům produkt více předražují. Záleží, z jakého pohledu se na to díváte. Záleží samozřejmě i na dalších investicích, v tomto přehledu porovnáváme jen základní čísla.
tržby v USD | čistý zisk v USD | „marže“ | |
Apple | 89,6 miliardy | 23,6 miliardy | 26% |
55,3 miliardy | 17,9 miliardy | 32% | |
Microsoft | 41,7 miliardy | 15,5 miliardy | 37% |
Facebook |
26,2 miliardy | 9,4 miliardy | 35 % |
Samsung | 59 miliard | 8,4 miliard | 14% |
Intel | 19,6 miliardy | 3,3 miliardy | 16% |
Nvidia | 5,7 miliardy | 1,9 miliardy | 33% |
AMD | 3,4 miliardy | 555 milionů | 16% |
Intel je v tržbách i zisku asi pětkrát větší než AMD, oba přitom udržují podobnou marži. Nvidia má ovšem proti nim marži dovjnásobnou, s tržbami ve výši o něco větší než je čtvrtina Intelu má bez nějaké té trošky dvě třetiny jeho zisku. U Applu jde asi polovina všech tržeb z prodeje iPhonů, nyní hlavně iPhonu 12. Samsung vydělává hlavně na smartphonech a spotřební elektronice, naopak u čipů nebo displejů to nyní tak slavné není. Google, respektive mateřský Alphabet vydělává nejvíce na reklamě. Microsoftu se výborně prodávají Xboxy, ale roste konstantně ve všech divizích.