Kdo další snižuje kvalitu videa? Facebook, Instagram nebo Amazon Prime Video

23. 3. 2020

Sdílet

Provozovatelé videoslužeb se podrobují žádosti, aby v době koronakrize snížily zatížení sítě. Video je v tomto ohledu patří k nejnáročnějším.

Aby nedošlo k případnému zhroucení internetové infrastruktury, respektive aby síť zůstala funkční pro potřeby zdravotnictví nebo distančního vzdělávání, přistoupily některé firmy ke snížení kvality streamovaného videa. Žádost eurokomisaře Thierry Bretona jako mezi prvními vyslyšely Netflix nebo YouTube, který video standardně přehrává v SD, stále si v něm ale můžete manuálně vybrat HD. Dalším, kdo k preventivnímu opatření přistoupil, je Amazon se svým Prime Videem. Potvrdil to listu The Guardian s tím, že opatření se týká Evropy, ale případně i jiných oblastí, kde by docházelo k potížím s kapacitou. Z vyjádření vyplývá, že zmenšení objemu dat má být dosaženo snížením přenosové rychlosti, nikoli rozlišení. Odhaduje se, že službu používá až 118 milionů lidí globálně. Další na řadě je Apple TV+. Služba pověstná kvalitou obrazu podle 9to5Mac snížila laťku výrazně. V některých případech Apple dodává video v tak nízkém rozlišení, že na výšku dosahuje pouhých 670 bodů, a kvůli výrazné kompresi je obraz plný nehezkých artefaktů.