Teď se s vámi pokusím trochu manipulovat, ale nedá se nic dělat. Do ankety jsem mezi možnosti nedal nejhranější hry jako League of Legends, DoTA 2 či World of Warcraft, jelikož to je tak záležitost na prověření dostatečnosti APU a grafiky kolem šesti či dokonce deseti tisíc korun se s nimi ani nezapotí.
Na druhou stranu nezavrhujte zdánlivě starší tituly jako Stalker: Call of Pripyat nebo Aliens vs. Predator. Využívající docela dost technologií z DX11, jsou (alespoň v případě 4,2GHz Core i7) závislé prakticky jen na GPU už od 1080p včetně a v neposlední řadě se v nich strašně snadno a rychle testuje. A to je taky důležité, protože kromě ušetření času recenzenta, který pak může zařadit širší paletu herních testů a statisticky tak co nejméně potlačit „chybu“ způsobenou selekcí her sedící té, či naopak oné architektuře, je tu velmi důležité hledisko konzistentnosti.
Tak třeba dost graficky náročná a na MMO technicky dost pokroková hra War Thunder v žádné metodice testů grafik nemůže být, jelikož než dotestujete prvních deset GPU, už je tu aktualizace a lze začít nanovo. Pak jsou tu zase hry, kde opravdu není legrace vymyslet nějaký skutečně dobře opakovatelný postup měření a upřímně řečeno, když bude potřeba v každé testovací hře běhat s FRAPSem desetiminutový úsek a ještě k tomu radši třikrát (a zprůměrovat), tak testovacích her nebude patnáct či osmnáct jako teď, nýbrž leda tak pět.
Abych to zkrátil. V současné metodice mi nesedí F1 2013, v níž už i střední třída grafik hrubě naráží na limit daný procesorem. Dále bych asi odstranil přece jen technologicky starší IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover a svůj podíl na tomto názoru dělají i některé těžko vysvětlitelné výsledky. Úplně nejsem také přesvědčen o hrách Max Payne 3, Splinter Cell Blacklist a Batman: Arkham Origins.
Battlefield 4, Crysis 3 a Metro: Last Light už považuji za takové základní stavební kameny a nejspíš bych je neoddělal, i kdyby získaly velmi málo hlasů. Lobbovat bych chtěl za Sleeping Dogs (s hi-res texture packem to trápí hodně grafik), Total War: Shogun 2 (stále dost náročný, snadné testování, konzistentní, zastupující sérii Total War…), Witchera 2 (než přijde trojka) a i BioShock Infinite s Tomb Raiderem mi připadají jako dobré testy.
Z nových her by určitě bylo dobré doplnit vámi vybranou nejlepší hru roku 2014 (Far Cry 4) a i přes určitou kontroverznost ponechat Watch Dogs a přidat i snad už tak nějak ozáplatovaný Assassin's Creed Unity. To všechno jsou hry, u nichž jsou asi uživatelé zvědavi, jestli jim to s vysokými detaily bude GPU, jež se chystají koupit, zvládat. U hry The Crew si nejsem jist, ještě jsem ji pořádně neprozkoumal (ale testování v ní už podle počáteční lokace nevypadá na větší problém). Na Tech Report jsem si všiml využití dema The Talos Principle od Croteam a tuto graficky vydařenou hru podobnou Portalu nebude problém zařadit. Z her pod křídly AMD bych snad zvládl sehnat Dragon Age: Inquisition, Civilization: Beyond Earth a Thiefa mám případně už připravené.
World of Tanks ještě alespoň ve 1440p GPU prověří a ve výběru tuto hru nechávám pro relativní snadno testování (replay) a především pro obrovské množství hráčů v ČR. Ti alespoň vidí, že jestli jim jde o WoT, tak do jaké grafiky max. rvát peníze a co už nechat.
V anketě by mělo být možno vybrat maximálně patnáct možností (méně než polovina možných), takže o svých volbách prosím přemýšlejte. A to přesto, že k nim sice určitě budu hodně přihlížet, ale nejsem schopen slíbit, že pojedu stoprocentně 1:1 podle výsledků této ankety. Vyjde-li to na skladbu patnácti her, v nichž se těžko testuje nebo dokonce třetinu z nich ani ještě nemám pořízenu, budu muset určitě udělat nějaký kompromis a průnik se stávající skladbou. Jestli vám nějaká vhodná hra pro testování současných grafik vyloženě chybí, napište to do diskuze pod článkem co nejdříve, ať ji stihnu přiřadit do ankety.