Larrabee pro Playstation 4?

5. 2. 2009

Sdílet

 Autor: Redakce

Pokud by konzole měly postupně vytlačit hraní na PC, dodavatelé grafických akcelerátorů si stýskat nebudou. Nvidia zásobuje Sony grafickými čipy RSX pro Playstation 3, z dílen ATI pochází Xenos pro microsoftí Xbox 360 i Hollywood pro Nintendo Wii. V příští generaci se ale rozložení sil změní, alespoň to tvrdí Charlie Demerjian v dnešním článku na serveru The Inquirer.

Playstation 4 a třetí generace Xboxu by mohly být vydány přibližně v roce 2012 a do té doby už na poli grafické akcelerace bude další velký hráč: Intel se svým GPU Larrabee. A údajně se Intelu podařilo přesvědčit Sony, aby si pro svou další konzoli vybralo právě jeho produkt. Intel tak získá atraktivní odbytiště – a pokud se bude jednat o derivát Larrabee, tak i konkurenční výhodu v desktopovém segmentu. V takovém případě se totiž nebude muset starat, aby vývojáři optimalizovali hry pro jeho čipy. Bude se tak při vývoji konzolových titulů dít zcela automaticky a jelikož velká část her pro PC je portována z konzolí, tyto si s sebou přinesou již optimalizovaný kód.

A nedají si říct…

Povězme si to na rovinu, Intel nepatří k zavedeným jménům v oblasti grafické akcelerace. Vybrat si jej jako dodavatele klíčové komponenty pro svou konzoli je tedy do jisté míry riskantním krokem. Steně jako zahrnutí Blu-ray mechaniky do základní výbavy Playstationu 3. Toto rozhodnutí sice hrálo významnou roli ve vítězství Blu-ray nad HD DVD ve válce formátů, mechanika ale zvedala cenu konzole. Tím byla částečně předurčena prodejnost, ale daleko horší je zřejmě skutečnost, že po dvou letech od vydání je prodej hardware stále ztrátový. Dle serveru X-bit labs je doporučená cena konzole $399, výrobní náklady se ale odhadují na $448. Aby toho nebylo málo, o Blu-ray není zájem a Playstation 3 se tak pro něj obětoval zbytečně.

Nvidia z kola ven?

I když Nvidia nezavinila situaci, do které se Playstation 3 dostal, pokud jsou informace The Inquireru pravdivé, s další zakázkou pro Sony se Kaliforňané mohou rozloučit. Má šanci uchytit se u jiného výrobce? Nintendo se zdá být spokojené s ATI, úhlavní nepřítel Nvidie dodával grafické akcelerátory i pro Nintendo Gamecube. Microsoft používal grafické jádro Nvidia NV2A pro původní Xbox, údajně ale byl jejich nákup pro Microsoft nevýhodný a ten se s Nvidií rozešel ve zlém. A prý má The Inquirer neověřené zprávy, že i napříště bude GPU pro Xbox vyvíjet ATI.

ICTS24

Doplněno: Server TechRadar získal vyjádření Sony k této záležitosti. Představitel společnosti na adresu článku serveru The Inquirer řekl: „Je to nesmysl. Za dlouhou dobu nejlepší fikce, co jsem četl, hned po Pánu prstenů.“
Že by si tedy Charlie Demerjian, známý svými antipatiemi vůči Nvidii, celý článek vymyslel? Nebo Sony vytváří kouřovou clonu?

Zdroj: The Inquirer

Autor článku