Mantle má podporu dalších vývojářů. Na novém API poběží Star Citizen nebo Thief

4. 11. 2013

Sdílet

 Autor: Redakce

Když AMD a Microsoft jednoznačně potvrdily, že Mantle nebude dostupné na konzolích, vypadalo to s novým programovacím rozhraním pro grafiku bledě. Otazníky visely též nad rolí studia EA DICE, se kterým AMD na tvorbě Mantle spolupracovalo. Hovořilo se o tom, že DICE má na Mantle časovou exkluzivitu, ta ale zřejmě nebude tak dlouhá. AMD se totiž nyní hrdě chlubí, že na svou stranu získalo další tři herní studia: Cloud Imperium Games, Eidos Montréal a Oxide Games.

Cloud Imperium Games pod vedením Chrise Robertse vyvíjí vesmírný simulátor Star Citizen. Velkolepá hra financovaná formou crowdsourcingu půjde ve stopách série Wing Commander z 90. let a dalších her, pod nimiž je Roberts podepsán. Studio Eidos Montréal, které možná znáte díky Deus Ex: Human Revolution, momentálně pracuje na rebootu série Thief. Poslední zmíněná společnost, Oxide Games, vznikla teprve před dvěma týdny. Založili ji zkušení veteráni z Firaxis Games a Microsoftu a oznámili, že se pouští do vývoje vlastního 3D engine s názvem Nitrous; o něm nyní víme, že kromě DirectX bude podporovat také Mantle.

 

Širší podpora mezi vývojáři je pro Mantle rozhodně dobrou zprávou. Je to potvrzení toho, že jeho existence má smysl a že vývojáři takové rozhraní skutečně chtějí. David Anfossi z Eidos Montréal, Dan Baker z Oxide Games i Chris Roberts z Cloud Imperium Games se v oficiálních prohlášeních shodují, že Mantle jim umožňuje vyždímat z grafických karet Radeon vyšší výkon. Jak velký rozdíl to bude, se dozvíme nejprve v prosinci, kdy bude dostupná aktualizace pro Battlefield 4 zpřístupňující renderování přes Mantle. Vydání nového Thiefa je naplánováno na únor 2014 a závěrem připomeňme, že jen na engine Frostbite 3 má být ve vývoji dalších patnáct titulů.

bitcoin školení listopad 24

Zdroj: tisková zpráva AMD