Hlavní navigace

Microsoft Office versus Google Docs v reklamních videích

22. 2. 2012

Sdílet

 Autor: Redakce

Marketingová válka pokračuje. V posledních dnech Microsoft do Googlu střílí, jak se jen dá. Internetový gigant se stal terčem marketingových útoků zejména poté, co přikročil ze změně smluvních podmínek a takřka celá internetová komunita začala obávat přílišného narušení soukromí. Dozvuky slyšíme dodnes (vlastně stále slyšíme plnou palbu, pěkně na blízko), nové podmínky se nelíbí ani EU. Jedni teď váhají, zda produkty Googlu opustit, jiní firmu hájí s tím, že vlastně o nic nejde. A situace využil možná největší soupeř, Microsoft.

Tip: Google překopal pravidla: klady a zápory

Potenciální narušení soukromí se stalo předmětem jeho reklamní kampaně v novinách, kde jako alternativu propaguje svoje produkty, místo Gmailu tedy nabízí Hotmail atd. Mnozí uživatelé vtipně dodávají, že by to pravděpodobně utekli z deště pod okap. Možná si pamatujete několik měsíců staré video, kde Gmail Man prohlíží poštu uživatelů. To bylo v souvislosti s novými podmínkami Googlu na konci ledna dokonce nahráno na oficiální kanál Microsoftu na YouTube:

Tím to ale neskončilo. Na řadu nyní přišlo srovnávání kancelářských aplikací z rodiny Office a Dokumentů Google. V první videu redmondští mj. zpochybňují životnost a dostupnost čistě cloudové služby. V příspěvku na blogu Why Microsoft video doprovází text, kde se dále poukazuje na možné ohrožení soukromí (přičemž redmondští se ovšem tváří, jako by se smluvní podmínky Office 365 nikdy nemohly změnit v uživatelovu noční můru).

V dalším videu (pochází z počátku února) si berou na mušku formátování. Je pravda, že Google Docs nepřevezmou dokument uložený v uzavřeném formátu Microsoftu ve stoprocentní kvalitě. Někdy se formátování ztratí, jindy pouze rozhodí. Ve srovnání s předchozím pokusem o humorné popichování konkurenta se ale u tohoto možná pousmějete.

ICTS24

Jak marketingové kroky Microsoftu vnímáte vy? Líbí se vám kampaně v novinách nebo podobná videa? Bojíte se o ztrátu soukromí (je jedno, u které ze dvou firem)?

Zdroj: Microsoft News | Why Microsoft