Už na veletrhu E3 jsme se dozvěděli, že po Xboxu One přijdou hned dvě konzole. Jedna coby plnohodnotná herní mašina, druhá bude levnější a jednodušší, protože se do ní hry budou pouze streamovat, jako to už dnes funguje u GeForce Now nebo PlayStation Now. Microsoft ale nezůstane jen u obývákových krabiček, hry chce díky streamingu dostat na libovolné počítače, tablety a mobily.
Firma včera představila Project xCloud, zřejmě se nechala vyprovokovat googlovským Projectem Stream, který chce streamované hry dostat na všechny počítače s Chromem.
Pomocí xCloudu prý nebude problém streamovat současných více než 3000 her dostupných pro Xbox One. Microsoft plánuje vybavit svá datacentra Azure, kterých má po světě už 54, novými serverovými jednotkami určenými pro hraní. Z animace vyplývá, že se firmě podařilo vměstnat čtyři základní desky z Xboxu One do jednoho 1U racku.
Jako u konkurenčních služeb tak hry poběží na vzdálených serverech, odkud se bude streamovat audio/video, a naopak přijímat ovládací povely. Microsoft již xCloud testuje na mobilech a tabletech spolu s xboxovými ovladači připojenými přes Bluetooth. Chystá ale i dotykové ovládání, virtuální tlačítka na obrazovky.
Bližší parametry služby ani žádná konkrétní data zatím neznáme. Veřejné testy ale odstartují již příští rok a podle Microsoft bude ke streamování stačit připojení o rychlosti 10 Mb/s. Cílem je dostat co nejlepší obraz do co nejnižšího datového toku. Samotný bitrate nám ale bez znalosti rozlišení a snímkové frekvence nic neřekne.
GeForce Now a Google Stream požadují alespoň 25Mb/s linku, ale streamují v rozlišení 1080p s 60 fps. PlayStaton Now vyžaduje minimálně 5 Mb/s, ale kvalita je jen 720p30.