Stalo se to, že marketingová firma SocialChorus, s níž Microsoft spolupracuje na propagaci Internet Exploreru, nabídla možnost psaní placených příspěvků Michaelu Arringtonovi. To je ten pán, který původně v roce 2005 založil zpravodajský portál TechCrunch. Jedná se o vlivnou novinářskou osobnost a o jednoho z posledních lidí, jimž chcete úplatu jakékoli nátury nabízet.
Díky jeho odhalení víme, že placené příspěvky se na internetu objevovaly pod hashtagem #IEBloggers. Lze předpokládat, že všechny – nebo aspoň většina – článků s tímto hashtagem bude placená. Na druhou stranu firma požadovala, aby bylo u příspěvků jasně uvedeno, že byly připraveny v rámci programu RethinkIE Blogger Network a jedná se o sponzorovaný obsah.
Takové jsme už viděli u mnoha firem. Před zhruba dvěma a půl lety se podobná aféra dotýkala pro změnu Googlu a Chromu. Podobných praktik se těžko někdy zbavíme, nezbývá než na ně upozorňovat. Microsoft se už k incidentu vyjádřil, podle něj byl program zrušen a chování svaluje na partnera. Sám se prý tímto způsobem s bloggery nepracuje:
„This action by a vendor is not representative of the way Microsoft works with bloggers or other members of the media. The program has been suspended.“
Zdroj: Uncrunched via ZDNet