Vývojáři například nebudou moci pojmenovat aplikaci a nastavit jí ikonu (velmi) podobnou už dříve schválené aplikaci. To znamená žádné další neoficiální klienty pro YouTube, které se jmenují YouTube Něco a mají ikonku originálního YouTubu.
Aplikace musí mít odlišné ikony
Dále musí v názvu a ikonce rozlišovat, jestli je aplikace zaměřena na informování, nebo funkci. To znamená, že musí být na první pohled jasné, co je například hra a co je aplikace s herním průvodcem.
Stopku může Microsoft vystavit i v případě, že aplikace není dostatečně unikátní. Přímo zmiňuje tucty mobilních svítilen, které vypadají stejně a umí totéž.
Z ikony musí být patrné, že jde o návod, průvodce apod.
Kontroverzní je bod týkající se cen. Microsoft tvrdí, že by měly být fér a že by aplikace stejného významu a funkcí měly stát podobně. Zbytečně vysoká cena prý může vyvolat dojem, že jedna aplikace je výrazně lepší než jiná. Tohle bude těžko vymahatelné…
Poslední bod je samozřejmý. Aplikace musí mít v názvu, popisku i klíčových slovech pouze pravdivá tvrzení. Microsoft omezil počet klíčových slov na osm. Všechna musí odpovídat skutečným funkcím programu. Vývojáři nemohou spamovat, a tedy pokusit se pomocí keywords protlačit aplikace i do kategorií, kam nepatří. (Microsoft už několikrát sliboval, že bude obchod lepší, ale zatím se mu to úspěšně nedařilo – pozn. ed.)
Zdroj: Microsoft