Hlavní navigace

Microsoft vydělává nejvíce na firmách. Windows jsou jeho třetí největší byznys

23. 9. 2013

Sdílet

Zdroj: Redakce

Microsoft jako by nevěděl, kam se má orientovat. S Windows 7 udělal radost firmám. Osmičky naproti tomu bezesporu cílí především na domácí spotřebitele, byť i s nasazením tabletů ve firmách se počítá. Integrace placených služeb jako Xbox Music ale opět poukazuje na cíl v podobě domácího uživatele. Microsoft se v tuto chvíli snaží uspokojit více segmentů současně. Zajímalo vás ale, odkud pochází největší část jeho příjmů?

Čísla mluví sama za sebe. Na setkání finančních analytiků Kevin Turner, operační ředitel Microsoftu, prozradil následující (data platí pro fiskální rok 2013):

  • 61 % příjmů pochází z firemního segmentu (55 % od velkých závodů, 6 % od malých a středně velkých firem),
  • 20 % příjmů pochází od spotřebitelů a ze služeb,
  • 19 % příjmů pochází od výrobců OEM.

Právě firmám ale Redmondští v posledních měsících příliš radosti nedělají. Zvěsti o konci desktopu firmy znervózňují a rychlý vývoj softwaru se rovněž staví proti podnikovým principům. Velice zajímavě zní aktuální rozdělení společnosti. Jak velké jsou jednotlivé divize? Microsoft si rozdělují těmito díly:

  • 32 % patří Office,
  • 26 % patří serverům a nástrojům,
  • 25 % patří Windows,
  • 13 % patří zábavní divizi a zařízením,
  • 4 % patří Bingu a dalším online službám.

Sami vidíte, že Microsoft z online služeb nemá skoro žádný příjem. Slavně to nevypadá ani s divizí, jež prodává konzoli Xbox. Analytici ostatně v minulosti doporučili, aby se Redmondští těchto divizí zbavili. Navzdory číslům ale obě hrají klíčovou úlohu v tom, jak chce Microsoft fungovat. Měnící se směry prozrazuje také zmenšující se část společnosti, jež stojí za Windows. Prodej operačního systému je na třetí příčce.

 

CS24

Dále jsme se dozvěděli, že celých 44 % ze všech příjmů pochází ze Spojených států a Kanady. Zbylých 56 % pochází ze zbytku světa. Microsoft ale věří v to, že spotřebitelský trh opět udá směr v podnikovém segmentu. Julie Larson-Green, která nyní vede divizi zařízení a studií, připomněla, že to byli spotřebitelé, kdo se zasadili o rozšiřování iPadu ve firmách. Podobně se do hledáčku podniků dostal Excel, když zaznamenal úspěch u spotřebitelů.

Zdroj: Microsoft via Microsoft News | SuperSite for Windows