Hlavní navigace

Co si Microsoft slibuje od nového Xboxu a čím chce lákat hráče?

14. 8. 2019

Sdílet

Nový Xbox „Scarlett“ dorazí na konci roku 2020 spolu se hrou Halo Infinite. Na letošní E3 jsme se dozvěděli poběží na nových čipech od AMD, tedy procesoru architektury Zen 2 a grafice Navi. Konzole bude využívat paměti typu GDDR6 a poprvé i superrychlé SSD.

Microsoft také potvrdil, že nový Xbox bude mít hardwarově akcelerovaný ray tracing. Díky celkově čtyřnásobně vyššímu výkonu oproti Xboxu One X počítá s výstupem až do rozlišení 8K a snímkovací frekvencí až 120 fps. Zároveň ale podporuje variabilní snímkovou frekvenci, aby se obraz moc necukal, když hardware nebude stíhat dodávat stabilní framerate.

Šéf herní divize Phil Spencer v rozhovoru pro Gamespot prozradil i další detaily. Přesné specifikace stále neznáme, ale víme, co si Microsoft od chystané konzole slibuje. Vizuální zážitek a okamžitou hratelnost. Spencer mluví o tom, že cílem je přinést výkon, který bude stačit na hraní v rozlišení 4K a při 60 fps. To byl měl být základ, všechno navíc bude už jen bonus. Integrované SSD by zase mělo citelně zkrátit načítání her.

Hratelnost pro nás v této generaci bude hlavním cílem. Mám pocit, že se můžu do hry dostat, co nejrychleji to jde? Vypadá a působí ta hra jako žádná jiná, kterou jsem dříve hrál? Na tohle se chceme zaměřit,“ říká Spencer.

TIP: Microsoft na Xboxu „ruší“ zpětnou kompatibilitu. Co přesně to znamená?

Klíčem k úspěchu bude také rozšířený program zpětné kompatibility. Na Scarlettu půjdou hrát všechny hry z Xboxu One, ale také asi 600 titulů z X360 a několik desítek z původního Xboxu. Kompatibilita ale bude též hardwarová. Všechny ovladače z Xboxu One půjde použít i na nové generaci. Spencer explicitně zmiňuje, že hráči si oblíbili upravitelné/přizpůsobitelné ovladače a on chce zajistit, aby je mohli používat i nadále.

WT100

TIP: Na internet unikl test a parametry procesoru AMD pro Xbox Scarlett nebo PS5

Spencer se též vrátil k E3 2013, kdy Microsoft představoval Xbox One. Byla to prý chyba. Marketing konzole byl postaven na tom, že je to televizní, nikoliv herní platforma. Bylo to nefér vůči inženýrům, kteří Xbox One roky připravovali pro co nejlepší herní zážitek, ale Microsoft hry během prezentace upozadil.