Aktualizace Windows se neshodnou s bezpečnostními produkty od Sophosu a Avastu

11. 4. 2019

Sdílet

Záplatovací úterý začíná být spojováno nejen se zalepením děr v kódech, ale také s novými problémy, které aktualizace přináší.

V tomto týdnu proběhlo záplatovací úterý, v rámci kterého Microsoft vyřešil řadu problémů a opravil desítky zranitelných míst ve Windows a jeho součástech. Jako obvykle byly nějaké známé problémy s aktualizacemi hlášeny, připomenout si je můžete v příslušném článku, kde rovněž upozorňuji na ukončení podpory Windows 109 v1709.

Nad rámec již známých potíží ale byly zjištěny další, které se projevují nepříjemnými symptomy. V obou případech se jedná o problémy, jež souvisí s bezpečnostními produkty.

Problémy s produkty od Sophosu

Sophos hlásí trable se svými produkty Endpoint Security & ControlCentral Endpoint Standard/Advanced. Na strojích s Windows 7, Windows 8.1, Windows Server 2008 R2 nebo Windows Server 2012 se dokonce vůbec nemusí spustit operační systém. Specificky se to týká případů, kdy nainstalujete aktualizace KB4493467, KB4493446, KB4493448, KB4493472, KB4493450 nebo KB4493451.

Microsoft už na počítačích, kde se jeden ze jmenovaných produktů Sophosu nachází, instalaci příslušných servisních aktualizací blokuje. Kdybyste se v situaci s nemožností startu systému ocitli, zabere spuštění do nouzového režimu, kde vypněte službu bezpečnostního produktu. Pak už bude možné aktualizaci odebrat a vyčkat na řešení ze strany Microsoftu. Ten problémy reflektuje již i v seznamech známých potíží na stránkách jednotlivých aktualizací.

Problémy s produkty od Avastu

Tuzemský výrobce světově známých bezpečnostních řešení pak rovněž uvádí určité potíže s tím, že vinu podle jeho zkoumání s největší pravděpodobností nesou aktualizace KB4493472, KB4493448 a KB4493435. O té poslední řeč zatím nebyla, jedná se o soubor záplat pro Internet Explorer. Postiženy jsou prý nejčastěji stroje s Windows 7, ačkoli se problémy mohou dotknout i novějších vydání operačního systému.

bitcoin školení listopad 24

Co se děje? Ti, kdo používají bezpečnostní produkty Avast for Business a Avast Cloud Care, hlásí zamrznutí na přihlašovací obrazovce, kterou nedokáží překonat. Na některých strojích se přihlášení nakonec podaří, proces ale trvá nepřiměřeně dlouho. Dočasným řešením je opět spouštění systému v nouzovém režimu a odebrání nainstalovaných nových aktualizací. V tomto případě Microsoft na situaci zatím ještě veřejně nezareagoval.