Hlavní navigace

Minitest: srovnání výkonu grafických karet v demu XCOM Enemy Unknown

3. 10. 2012

Sdílet

 Autor: Redakce

XCOM Enemy Unknown

Už za necelé dva týdny by měla vyjít jedna z her, na kterou se těší především pamětníci, co na PC hrávali v dobách, kdy byly hry na PC ještě v batolecím věku – neexistovaly nějaké herní 3D akcelerátory, DirectX a hrálo se na dnes už nepředstavitelném rozlišení 320×200 bodů ve 256 barvách a u nás se hry většinou „distribuovaly“ na třech až pěti disketách v archivu ARJ.

UFO: Enemy Unknown. A není to zmenšenina, pokud ty časy nepamatujete, vězte, že tak se kdysi hrálo na PC. A kupodivu to bylo po čertech zábavné. (zdroj Wikipedia)

Velmi populární tahová strategie UFO: Enemy Unknown z roku 1993 se o dva roky později dočkala neméně vydařeného nástupce X-COM: Terror from the Deep.

Od té doby se řada vývojářů studií pokoušela kdysi úspěšný koncept oprášit a bohužel i vylepšit, udělat jej akčnější a jedodušší a přístupnější širšímu publiku. Výsledek byl většinou dost nešťastný, v lepším případě se to dalo aspoň hrát, ale stejně to nějak nebylo ono.

Také se těšíte?

Do remake prapůvodního UFO s názvem XCOM: Enemy Unknown vkládají naděje všichni, co původní strategie hráli. Vývojáři totiž slibují návrat ke strategickým kořenům. Koncem minulého týdne vývojáři uvolnili demo, ve kterém si spíše formou tutoriálu můžete zahrát dvě úvodní mise.

Toho, že vyšlo s předstihem, jsem využil a přibral jsem jej k testování grafik v Borderlands 2.

Protože zatím není k dispozici víc než dvě mise a v demu ještě nelze nastavit detaily naplno, se samotnou hrou a průvodcem nastavením budeme více do hloubky zabývat až s vydáním plné verze a zatím vám nabídnu alespoň dva grafy s orientačním měřením výkonu grafik v rozlišení 1920 × 1080 bodů a 2560 × 1600 bodů. Na Radeonech jsem vyzkoušel i Eyefinity, ale u něj jsem nepochodil – demo se s atypickým poměrem stran nevyrovná a nabízí buď obraz s příliš velkým úhlem pohledu (FOV) nebo rovnou převrácený obraz.

Pokud si ale chcete udělat obrázek o tom, na jakých se dá nový XCOM hrát a jak, je to i přes nemožnost nastavit v detailech vše naplno dostatečné vodítko.

Testovací sestava

Jako testovací platforma posloužila základní deska Gigabyte X79-UD5 s BIOSem F10. Procesor je šestijádrový Core i7-3960X s TDP 130 W, který je přetaktovaný na 4,2 GHz při 1,36 V. Asistuje mu 16GB kit operačních paměti DDR3 od Kingstonu.

  • základní deska: Gigabyte X79-UD5
  • procesor: Core i7-3960X (deaktivovaný HTT, C1E, EIST), 4,2 GHz na 1,36 V
  • chladič CPU: Noctua NH-D14
  • paměti: 4× 4 GB Kingston DDR3 KHX2133C11D3K4/16GX
  • zdroj: Enermax Revolution 85 ERV920EWT-00, 920 W
  • pevný disk: Intel SSD 510 (250 GB)
  • skříň: Gelid DarkForce
  • operační systém: Windows 7 x64

Gelid Darkforce

Karty pro srovnání

V grafech najdete karty, které jste mohli vidět v povětšinou nedávných recenzích:

  • Sapphire Radeon HD 6870 OC, 920/4200 MHz
  • Sapphire Radeon HD 6970 FleX
  • AMD Radeon HD 7750, referenční takty
  • Gigabyte Radeon HD 7850 OC, 975/4800 MHz
  • AMD Radeon HD 7950, referenční takty
  • AMD Radeon HD 7950, ref. přetaktovaná na 950/5000 MHz

 

  • Nvidia GeForce GTX 460, referenční takty
  • EVGA GeForce GTX 660 SuperClocked
  • Nvidia GeForce GTX 670, referenční takty

Pro Radeony jsem použil AMD Catalyst 12.9 beta, pro GeForce ovladače 306.23

 

Srovnání výkonu

Nastavení pro testy

Hra by měla běžet na Unreal Engine 3.0, z toho už si asi odvodíte, že nároky nebudo zase tak krvavé. Pro testování jsem nastavil maximální detaily, které hra dovoluje.

Nefunkční je zatím volba Ambient Occlusion, i když lze nastavení změnit, po uložení nastavení se vrátí na Low. V plné verzi by snad měla být tato položka už funkční. Grafika i tak vypadá velmi dobře, můžeme počítat s tím, že na plných detailech bude náročnější.

Pro přesnější srovnání výkonu jsem krom vypnutí vertikální synchronizace odstavil ještě vyhlazování snímkové frekvence.

Testoval jsem na FRAPSem prvních 48 sekund z úvodní mise.

 

 

WT100

Prozatím je to vše, ale k XCOMu se ještě vrátíme. Na Steamu má plná verze hry vyjít 11. října 2012.