Google před pár hodinami zveřejnil výsledky hospodaření za první čtvrtletí 2014. V něm utržil 15,4 miliardy amerických dolarů, což je o 19 % více než loni. Čistý zisk zůstal za očekáváním analytiků, ale i ten je meziročně vyšší. Google vydělal 3,45 miliardy, o 3 % více než loni ve stejném období.
Menší růst zisku tradičně způsobila „oslabující“ reklama. Počet prokliků se meziročně o 26 % zvýšil, ale jejich průměrná cena poklesla o 9 %. Na vině je sílící podíl mobilních zařízení, na kterých je reklama levnější.
Konsolidovaný zisk snižuje i nevýkonná Motorola, která skončil v 198 milionů dolarů v mínusu, loni to přitom bylo mínus 182 milionů. Ztrátovou mobilní divizi by ale letos mělo definitivně převzít čínské Lenovo, Google si ponechá jen patenty a výzkumné oddělení.
Na tržbách Googlu má z 68 % vliv reklama ve vyhledávačích (AdSense), dalších 22 % reklama na stránkách partnerů (AdWords) a jen 10 % ostatní operace jako přímý prodej zařízení a služeb. Ze zemí mimo USA pochází 57 % tržeb.
Na účtech nebo v obchodovatelných aktivech má Google bezmála 60 miliard dolarů. Ke konci března firma zaměstnávala 47 756 lidí na plný úvazek (43 862 v Googlu a 3 894 v Motorole).
Zdroj: Google