Poštovní klient eliminuje nutnost dokola se přihlašovat k jednotlivým mailům – pokud jsou všechny emailové schránky přidány do aplikace, po spuštění programu dojde ke stažení všech nových emailů a k práci s nimi není potřeba pamatovat si několik hesel a přepínat se mezi jednotlivými weby.
Instalace a konfigurace
Pokud máte přístup k internetu, nebude složité stáhnout instalační balíček, například přímo ze stránek Mozilly (aplikaci naleznete také na našem DVD). Po jeho spuštění stačí jen postupovat dle pokynů instalátoru. Thunderbird je spíše menší aplikace, přesto se ujistěte, že máte na disku dostatek místa, zejména vzhledem k budoucímu stahování emailů na lokální disk.
Po prvním spuštění vám bude nabídnuta konfigurace prvního účtu. Po zadání jména, emailové adresy a hesla následuje konfigurace příchozího a odchozího serveru. Tyto informace pravděpodobně naleznete na internetových stránkách provozovatele poštovní služby. U některých emailů je nutné prostřednictvím webového rozhraní povolit stahování pošty pomocí protokolů IMAP nebo POP3.
Hlavní výhody a přínos
Bez ohledu na funkce a možnosti konkrétní emailové schránky, instalací Thunderbirdu dostáváte k dispozici celý balíček funkcí a vlastností pro efektivní práci s elektronickou poštou. Samozřejmostí jsou náhledy jednotlivých emailů, možnost řazení dle různých parametrů, včetně např. podpory tagů, lokálních filtrů nebo rychlého vyhledávání.
K zahození není ani tzv. Bayes filtr, neboli antispamová ochrana, která si průběžně vytváří pravidla dle toho, které emaily označíte jako spam. Po nějaké době používání bude Thunderbird obsahovat již dost pravidel k tomu, aby správně rozpoznal důležitou poštu od spamu.
Na závěr zmíníme ještě RSS čtečku, do které si můžete nastavit libovolné stránky a přihlásit se tak k odběru novinek. Drobnou nevýhodou Thunderbirdu je chybějící podpora pro Microsoft Exchange, ale pro tento typ práce s emailem je pravděpodobně lepší zvolit nějaký jiný emailový klient, který bude Exchange nativně podporovat.
TIP: Jak na zapomenuté heslo
Může se stát, že po nějaké době používání programu zapomenete přístupové heslo, které díky uložení ve správci hesel nemusíte zadávat. V takovémto případě stačí zvolit Tools – Options a záložku Security a následně záložku Passwords. Po kliknutí na tlačítko Saved Passwords se v novém okně zobrazí všechny účty a pomocí volby Show Passwords uložená hesla také uvidíte.