Murdoch zpoplatnil online verzi The Times a přišel o dvě třetiny čtenářů

20. 7. 2010

Sdílet

 Autor: Redakce

Letos v březnu oznámil mediální magnát Rupert Murdoch (vlastní impérium News International) zpoplatnění některých svých internetových deníků. Od června tak uživatelé platí za přístup britským verzím The Times a The Sunday Times. Prémiový obsah už tedy běží více než měsíc. Experian Hitwise, agentura sledující internetový provoz, naměřila týden po zpoplatnění (od 2. června) pouze 33% traffic oproti bezplatné verzi.

Článek Timesů si nepřečtete, nejdřív musíte zaplatit, zdroj: The Times

Propad o dvě třetiny je sice na první pohled ošklivé číslo, ale předpokládalo se, že statistiky mohly klesnout až k 10 %. Čísla ale může dočasně ovlivnit zkušební doba, kdy Murdoch nasadil cenu jedné libry za prvních 30 dní. Jinak se bude platit denní paušál jedna libra, případně dvě libry na celý týden.

Otázkou je, jestli si může obecné zpravodajství zpoplatnění dovolit, když jim stále mohou konkurovat bezplatné alternativy, které nejspíš čtenáři upřednostní. To je podle mě výsadou pouze prestižních magazínů, které nabídnou něco navíc (náročné testy, které inzerce nezaplatí apod.).

Co si myslíte vy? Jste pro placený internetový obsah, případně jak byste si tento systém představovali?

Zdroj: Guardian.co.uk (The Observer)

Autor článku