Muž žaluje tvůrce hry, stal se na ní závislým

Sdílet

 Autor: Redakce

Pokud žijete v Americe, můžete žalovat kohokoliv za cokoliv. Na web se dostala další nepochopitelná žaloba jistého muže z Havaje, který žaluje tvůrce MMORPG hry, protože se na ní stal závislým. Craig Smallwood dal případ k tamnímu federálnímu soudu, neboť jej firma NCsoft nevarovala, že jej Lineage II takhle pohltí.

Smallwood prý od roku 2004 strávil hraním 20 000 hodin. Jednapadesátiletý muž měl z toho psychické problémy, zanedbával rodinu i hygienu. Nakonec na tom byl tak těžce, že jej museli hospitalizovat. Nyní musí třikrát týdně chodit na léčení.

Pro nás to vypadá jako nesmysl, ale soudce Alan C. Kay vyhověl čtyřem z osmi bodů obžaloby a Smallwood si připisuje malé bezvýznamné vítězství v prvním kole. Problémem se ukázaly být licenční podmínky software, ty jsou všude víceméně stejné, vágně formulované a pokud možnost zbavují producenty veškeré zodpovědnosti. I zde by například musel Smallwood žalovat firmu pouze u texaského federálního soudu.

Softwarové licence by tedy zasloužily jakousi renesanci a firmy by měly najímat lepší právníky, tak vypadá průběžný stav. Přípomíná to podobné žaloby na McDonald's nebo třeba Google, jenž špatně navigoval ženu a tu mále zabilo auta při pěší procházce.

Dlouhé EULY jsou softwarové zlo, nemáme je rádi a nečteme je (já téměř zásadně). Ale tato žaloba je přímo pekelné zlo i když možná s dobrým úmyslem a třeba dobrým výsledkem pro nás ostatní. Bez servítek se do kauzy pustila Cassandra Jamesová, komentátorka Associated Content. Američané jsou prý neschopní vzít odpovědnost do vlastních rukou a raději svalují svou vinu/hloupost na ostatní. Takové nesamostatné existence pak potřebují blbuvzdorné návody jako „tyto nůžky si nepíchejte do očí ani uší“nebo „nestrkejte malé děti do pračky“.

bitcoin_skoleni

Asi zažaluji nějakého poskytovatele optického připojení, že k nám na vesnici se jejich síť nikdy nedostane. Jsem z toho fakt špatnej.

Zdroj: Cnet, The Register

Autor článku