Google si tímto zajistil atraktivní sportovní soutěž, což bylo dosud doménou spíše televizních stanic. Práva na Sunday Ticket doposud držela (téměř 30 let) satelitní platforma DirecTV patřící společnosti AT&T. Velké technologické společnosti mají proti televizím zkrátka více peněz. Google zároveň nechce nechat vše svým konkurentům.
Práva na sportovní soutěže totiž kupují také další technologické společnosti jako Apple či Amazon. Apple si například pořídil práva na 10 let vysílání zápasů americké Major League Soccer (tedy toho skutečného fotbalu) či Major League Baseball. V Česku patří mezi velké hráče internetové televize O2 TV a Telly, ale tradičně také Česká televize.
Sunday Ticket je předplacená služba, která umožňuje divákům platit za sledování zápasů NFL mimo trh, které nejsou dostupné na jejich místních kanálech CBS nebo Fox, což je zvláštnost geograficky rozmanitého prostředí USA a hustého fotbalového programu, kdy je většina zápasů naplánována na nedělní odpoledne. Služba umožňuje divákům v New Yorku sledovat zápasy v Minnesotě, Texasu nebo v jiných regionech, pokud jsou tyto zápasy v místní televizi "vypnuté".
Práva získal YouTube na sedm let a týkají se právě nedělních zápasů, tedy v největší hrací den NFL. Podle Financial Times za to Alphabet zaplatil 14 miliard dolarů. Roger Goodell, komisař NFL, uvedl, že dohoda odráží ambice ligy rozšířit své digitální působení a „je dalším příkladem toho, že se díváme do budoucnosti a budujeme novou generaci fanoušků NFL“. Na televizorech lze YouTube sledovat prostřednictvím aplikace ve Smart TV.
Práva na vysílání NFL dále drží prostřednictvím stanice ABC také Disney a dále stanice ViacomCBS či Fox. Svůj díl méně atraktivních čtvrtečních zápasů si ukousl také Amazon. Celkově noví držitelé zaplatili za práva na dalších 11 let přes sto miliard dolarů. Jde zřejmě o nejdražší smlouvu k živým sportovním přenosům všech dob, pokud počítáme celý balíček.
Zdroj: Financial Times