O2
Telefónica O2 jako jediný tuzemský operátor na Štědrý den zaznamenal pokles odeslaných MMS zpráv. Na druhou stranu si stále drží pozici lídra ve zprostředkování největšího počtu hovorů, kterých i oproti loňsku razantně přibylo (7,5 %). Středisko O2 mělo nejvíce rušno v poledních hodinách.
„Počty odeslaných SMS i MMS se od loňska snížily, naopak počet uskutečněných volání se znatelně zvýšil. Pro vánoční SMS a MMS přání využili zákazníci hlavně dobu těšně po vánočním obědě," uvedla Lucie Policarová z firmy Telefónica Czech Republic.
T-Mobile
Naopak růžový operátor měl z počtu zaslaných MMS zpráv velkou radost. Jejich počet se meziročně zvýšil o 18 %, což T-Mobilu vyneslo celkové prvenství v počtu zaslaných MMS zpráv. I SMS zpráv muselo jeho centrum zpracovat nejvíce, zde ale propadu už zabránit nešlo. Vůbec nejrušnější byl úsek mezi 12:30 až 13:30, kdy centrum zpracovalo přes 2,5 milionu textových zpráv.
"Lidé i nadále pro vánoční přání nejčastěji volí textovou zprávu, nicméně letos jich SMS centrum zpracovalo ´pouze´ 27,3 milionu, což představuje meziroční pokles téměř o osm procent.“ sdělila mluvčí T-Mobile Czech Republic Martina Kemrová.
Vodafone
A poslední červený operátor se letos o Vánocích zaměřil především na datové přenosy, což se mu i díky rostoucí oblibě chytrých telefonů podařilo. Stejně jako T-Mobilu se Vodafone může pochlubit rostoucí tendencí zasílání MMS a uskutečněných hovoru. Ani jemu se nepodařilo zákazníky motivovat k vyššímu počtu zasílání SMS zpráv než v loňském roce.
„Na Štědrý den se potvrdila stále rostoucí obliba chytrých mobilních telefonů a mobilních aplikací. Lidé o letošním Štědrém dnu přenesli prostřednictvím internetu v mobilu o 130 % více dat než loni. Zcela jistě k tomuto trendu přispěla i aplikace Vodafonu Velikonoční ošatka, díky které si lidé během vánočního období mohli stáhnout nejpopulárnější aplikace zdarma,“ říká Alžběta Houzarová, zástupkyně mluvčího Vodafonu.
Telefónica O2 | T-Mobile | Vodafone | |
počet SMS | 24,2 mil. (- 12,3%) | 27,3 mil. (- 7,8%) | 17 mil. ( -8%) |
počet MMS | 222 000 (- 6,8%) | 277 000 (+ 18%) | 131 000 (+ 2%) |
špička SMS | 12:00 až 13:00 | 12:30 až 13:30 | 13:00 |
špička MMS | 12:00 až 13:00 | 13:00 až 14:00 | 14:00 |
špička volání | 10:00 až 11:00 | 10:00 až 11:00 | 10:00 až 11:00 |
hovory | 17,4 mil. (+ 7,5%) | 16,7 mil. (+ 0,6%) | 7,9 mil. (+ 2,4%) |