Ne, Facebook nepoužívá mikrofony k analýze toho, co říkáme, aby cílil reklamy

8. 6. 2016

Sdílet

 Autor: Redakce

Minulý týden proběhla některými médii zpráva o tom, že nás Facebook sleduje pomocí mikrofonů ve smartphonech. Na základě výsledků z rozborů nahrávek pak měl upravovat zobrazované příspěvky nebo zobrazovat relevantní reklamy. Ačkoli nás nástup některých technologií trochu děsí a vyzýváme k obezřetnosti, jiné příběhy jsou pouhými smyšlenkami.

Facebook tyto zprávy dementoval. Uvedl, že
reklamy na nás cílí na základě informací vyplněných v našich
profilech a zcela určitě nevyužívá mikrofony k analýze
toho, co řekneme. To je právě něco, na co byste si měli dávat
pozor.


Nezapomínejme na to, že aplikace obecně žádají
oprávnění pro přístup k mikrofonu a dalším součástem
mobilů. Takže minimálně dokud aplikaci nepřidělíte oprávnění,
nemůže být např. využívání mikrofonu schopná. Facebook
obsahuje funkce, které mohou vyžadovat přístup k mikrofonu,
nejde ale o uvedené sledování. Pokud Facebooku nevěříte,
přístup k mikrofonu mu nepřidělujte. Nebo ho ideálně
prostě vůbec nepoužívejte.

Zdroj: Facebook
Newsroom