Do historie se nepochybně zapsalo třeba emotivní uvedení prvního počítače Macintosh v roce 1984, které doprovázela i legendární reklama na motivy Orwelova románu 1984. Jak ukazuje následující video, lidé v sále doslova hltali vše, co se na pódiu odehrávalo.
" frameborder="0" height="315" width="560">
Skutečnost, že někteří lidé doslova žili tím, co se okolo Applu odehrává, dobře ilustruje následující projev, ve kterém Jobs krátce po svém návratu oznamuje spolupráci s „nenáviděným“ Microsoftem. Těžko říct, nakolik se musel přemáhat, když říkal následující slova: „Éra, kdy spolu Apple a Microsoft soupeřili, je u konce.“
" frameborder="0" height="410" width="560">
One more thing
V tradici uvádění nových produktů Steve Jobs pokračoval i po svém návratu Applu v roce 1997. S postupem času se však projevy měnily: stávaly uvolněnější, Jobs přidával různé vtípky a také vyměnil oblek za pro něj typický černý rolák, džíny a bílé či šedé tenisky. Pokud porovnáte třeba na projev z roku 1984 a některý z těch posledních, budete mít dojem, že sledujete úplně jiného člověka.
Jakousi tradicí se pak stala věta, kterou pronášel vždy předtím, než veřejnosti představil klíčový nový produkt, funkci nebo změnu. Poté, co nejprve uvedl několik větších či menších novinek a vylepšení se jakoby začal loučit, ale při odchodu z pódia jakoby mimochodem řekl „A ještě jedna věc…“. Publikum většinou díky únikům do médií tušilo, co za produkt se zhruba chystá, ale nebylo tomu tak vždy.
" frameborder="0" height="410" width="560">
Bezpochyby si tedy Jobs vychutnal třeba uvedení první generace telefonu iPhone, o jehož existenci se až do uvedení téměř nevědělo. Publikum doslova šílelo, když říkal: „Uvádíme tři věci. Širokoúhlý iPod s dotykovým ovládáním. Revoluční mobilní telefon. Průlomový internetový komunikátor. iPod. Telefon. Internetový komunikátor. iPod. Telefon… už to chápete? Nejsou to tři samostatná zařízení, ale jde o jedno zařízení. A nazvali jsme ho iPhone…“ Přinejmenším první část projevu určitě stojí za zhlednutí.
" frameborder="0" height="315" width="560">
Památný projev na univerzitě
V červnu 2005 přednesl Jobs svůj projev absolventům Stanfordovy univerzity, ve kterém byl osobnější, než kdykoliv dříve. Řekl například to, že byl adoptovaný nebo že ukončení studia na univerzitě po půl roce bylo nejlepší rozhodnutí, jaké učinil. Otevřeně se rozhovořil také o tom, jak mu diagnostikovali rakovinu a jak s myšlenkou možné smrti musel bojovat. Z tohoto projevu stojí za zmínku hned několik výroků:
„Váš čas je omezen, tak jím neplýtvejte žitím cizích životů.“
„Tehdy jsem si to neuvědomoval, ale být vyhozen z Applu byla nejlepší věc, která se mi kdy mohla přihodit.“
„Vaše práce zaplní velkou část vašeho života. Jediný způsob, jak být opravdu spokojený, je dělat to, o čemž jste přesvědčeni, že je velké dílo. A jediný způsob, jak dělat velké dílo, je milovat to, co děláte.“
„Vědomí blížící se smrti je ta nejdůležitějších věc, která mi pomáhá činit závažná životní rozhodnutí.“
„Zůstaňte hladoví, zůstaňte blázniví.“
Na závěr ještě několik dalších známých i méně známých výroků, které do určité míry přibližují způsob, jakým Steve Jobs přemýšlel a jak vnímal svět kolem sebe. Některé z nich se již definitivně zapsaly do historie.
„Chceš strávit zbytek svého života prodáváním slazené vody nebo se chceš pokusit změnit svět?“ Takto Jobs přesvědčoval Johna Sculleyho, šéfa společnosti Pepsi, když mu nabízel vedení Applu (1983).
„Počítače jsou jako kola pro naše myšlenky.“ Parafráze Jobsova výroku, který zazněl v dokumentu Memory & Imagination: New Pathways to the Library of Congress (1990).
„Pokud z nějakého důvodu uděláme velkou chybu a IBM vyhraje, myslím si, že vstoupíme do temného věku počítačů na dalších dvacet let.“ Je známo, že Jobs neměl rád IBM a toto je jedem z komentářů z doby, kdy spolu začaly soupeřit Macintoshe a (IBM kompatibilní) počítače s DOSem.
„Nemůžete se ptát zákazníků, co chtějí a pak se pokoušet jim to dát. V době, kdy to vytvoříte, už totiž budou chtít něco nového.“ Rozhovor pro Inc. Magazine (1989).
„Inovace vznikají při setkání lidí na chodbách, nebo když si své nápady sdělují v půl jedenácté v noci.“ Rozhovor pro Business Week (2004).
„Nic mi nezlepší den více, než když dostanu e-mail od náhodného člověka ve vesmíru, který si právě koupil iPad a řekl mi, jaký je to nejlepší produkt, který jsme do jeho života přinesli.“ Konference AllThingsD (2010).
„Nemám zájem být nejbohatším člověkem na hřbitově. Chci v noci usínat s tím, že jsem udělal něco báječného. Na tom mi záleží.“ Rozhovor pro Wall Street Journal (1993).