Některé školy v Texasu nebo Severní Karolíně zareagovaly a hned zrušily stávající programy na podporu tabletů. V Hillsborough už ve školním roce 2012–2013 rozdali dětem jak iPady, tak chromebooky. Otestovali si tak, které zařízení se ve výuce a při studiu lépe uplatní. Jak to dopadlo?
Dnes studenti střední školy na hodinách z tašek vytahují chromebooky. V Hillsborough na základě zpětné vazby učitelů a studentů prodali iPady. Zajímavý obrat? Tablety možná nebudou zařízení, která by ve školách vytlačila tradičnější produktivní formy osobních počítačů. Chromebooky mají minimálně další výhodu v nižší ceně.
Není to tak, že by snad studenti či učitelé vyloženě nesnášeli iPad, pouze jim chromebook připadal užitečnější. A snazší na správu. Když data zůstávají v cloudu, nastavit účet na novém zařízení je otázkou pár minut. Jiný zajímavý trend předvedl okres na Floridě. Tam jsou si školy vědomy toho, že nemohou konkurovat měnícím se trendům a rychle se zlepšujícím specifikacím počítačů.
Proto podporují zařízení přinesená z domova. Školy tak nemusí nakupovat spousty přístrojů, což pochopitelně stojí velké peníze. Trend vlastních zařízení se poslední roky projevuje v zaměstnání. Není tedy logické, aby se uplatnil v oblasti vzdělávání?
Zdroj: The Atlantic