Jsou to přesně dva roky, co se Nokia chtěla vrátit zpět mezi lidi. Oznámila, že za 170 milionů eur koupí francouzskou společnost Withings, která se specializovala na digitální zdravotní pomůcky. Vyvíjela hodinky sledující denní a noční aktivitu, k mobilu/internetu připojené osobní váhy, měřiče tlaku, teploměry nebo třeba kartáč na vlasy. Rok nato Finové řekli, že se značkou Withings už nepočítají a všechny nové produkty ponesou název Nokia.
Jenže teď po dalším roce Nokia oznámila, že se celé divize Digital Health chce zbavit. Dlouho se šuškalo, že by ji měl převzít Google nebo Samsung. Skutečnost je ještě zajímavější. Nokia se na obchodu dohodla s Éricem Carreelem, který Withings před deseti lety spoluzaložil a ve firmě působil jako předseda představenstva.
Nokia zatím neprozradila, za kolik chce divizi prodat. K dokončení obchodu by ale mělo dojít do konce června. Spekuluje se, že Finové nevěděli, co si s Withings počít. Divize nepřinesla nic nového, neudělala z digitálních zdravotních pomůcek masovou záležitost a ve finančních výsledcích šlo o nepatrnou položku. V prvním čtvrtletí 2018 Nokia utržila 4,9 miliardy eur. Příjmy Digital Health přitom činily jen 16 milionů eur.
Oficiálním důvodem prodeje je ale to, že firma se chce zabývat pouze síťovou infrastrukturou a licencováním (značky Nokia a patentů). Jestli se Withings vrátí pod původním názvem, nějakým novým, případně nová firma bude platit za brand Nokia, zatím není jasné.